English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

توسعه کسب و کار در مناطق روستایی موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: توسعه کسب و کار در مناطق روستایی موجب ایجاد اشتغال پایدار در روستاها می‌شود.

توسعه کسب و کار در مناطق روستایی موجب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حسین فتحی در جلسه بررسی اشتغال روستایی استان، با اشاره به اینکه بحث اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین کشوری و استانی است، اظهار کرد: تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری یکی از برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کار در مناطق روستایی و عشایری است.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری جدی دستگاه‌های اجرایی و همکاری و همراهی همه جانبه بانک‌های عامل در راستای جذب هر چه بیشتر این اعتبارات گفت: نقش تسهیلات اشتغالزایی در کاهش و رفع معضل بیکاری و رشد اقتصادی مناطق هدف موثری است و تسهیل گری بانک‌های عامل و تسریع در پرداخت تسهیلات، لازم و ضروری است. 

وی در ادامه با قدردانی از عملکرد خوب پست بانک استان در پرداخت تسهیلات، خاطرنشان کرد: عملکرد پست بانک قابل تحسین است و اگر سه بانک عامل دیگر همانند پست بانک عمل می‌کردند مطمئناً آذربایجان شرقی در رتبه برتر کشور قرار می‌گرفت. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه روستاهای ما بهترین مکان برای سرمایه گذاری و تولید بوده و ظرفیت‌ها و بسترهای لازم نیز در روستاها فراهم می‌باشد، گفت: از بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم با دلسوزی و تعهد اخلاقی به موارد و خواسته‌های مردم توجه کنند تا مردم از نظام و مسئولین ناراضی نشوند. 

محمد اسکندری در ادامه با اشاره به اینکه بانک‌های عامل نوعاً از بانک مرکزی دستور می‌گیرند، افزود: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نباید رفتارهای متفاوتی داشته و براساس قوانین و مقررات داخلی خود شان عمل نکنند بلکه باید برای استان دلسوزانه عمل کنند.

وی پیگیری را علاج کار دانست و تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم طرح‌های مصوب را به طور جدی و مستمر از بانک‌های عامل تا حصول نتیجه پیگیر باشند.

وی خطاب به مدیریت امور شعب بانک کشاورزی، تاکید کرد: ظرف سه روز کاری مشکل موجود مبنی بر عدم امکان پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب و در دست بررسی شعبه های بانک کشاورزی استان را به طور جدی از تهران پیگیری کرده و در اسرع وقت تسهیلات طرح‌های مذکور را پرداخت و نتیجه را به دفتر امور روستایی و شورای استانداری و دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اعلام فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه