English

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

جبهه فرهنگی، خمیرمایه اصلی جبهه های سیاسی و اقتصادی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه فرهنگی خمیرمایه اصلی جبهه های سیاسی و اقتصادی است ضمن اینکه می تواند به تحقق اهداف انقلاب در جبهه های سیاسی و اقتصادی نیز کمک کند.

جبهه فرهنگی، خمیرمایه اصلی جبهه های سیاسی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در آیین واگـذاری ۵۲ پـروژه فرهنـگی، هنـری، دینی و رسـانه‌ای به مؤسسات، انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگر سووال شود مهم ترین جبهه ای که در جریان گام دوم انقلاب باید به صورت جدی فعال شود، هر فعالی با توجه به حوزه فعالیت خود یکی از جبهه های اقتصادی یا سیاسی یا فرهنگی را به عنوان اولویت اعلام می کند اما باید توجه داشت که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و اگر جبهه فرهنگی اولویت اول هم نباشد از حوزه ها و جبهه های مهم، تاثیرگذار و اصلی جامعه به شمار می رود.

وی اضافه کرد: جبهه فرهنگی خمیرمایه اصلی جبهه های سیاسی و اقتصادی است ضمن اینکه می تواند به تحقق اهداف انقلاب در جبهه های سیاسی و اقتصادی نیز کمک کند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای تفکرزدایی رضاخانی صورت گرفت، اظهار کرد: امروز دشمن به دنبال ارتجاع و بازگشت به آن دوران با ترفندهای مختلف از جمله از بین بردن ارزش های اسلامی است که باید با تبیین، شناخت، معرفت و برنامه های فرهنگی به مقابله با این برنامه ضدفرهنگی دشمن بپردازیم و با برنامه ریزی درست از این حرکت ارتجاعی و قهقرایی جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال گذشته و از محل تبصره ۱۴، ۶۰۰ میلیارد تومان برای واگذاری پروژه های فرهنگی به مردم از سوی مجلس در نظر گرفته شد، گفت: در مقام تخصیص ۵۰ درصد آن اختصاص یافت طوری که به تناسب بین استان ها توزیع شد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه این کار فرهنگی بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: موفقیت در این اقدام بزرگ، ۲ شرط دارد یکی ادامه دار بودن آن و دیگری هم افزایی و مرتبط کردن برنامه های فرهنگی با یکدیگر.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به طرح مردمی سازمی فرهنگ "محیا" گفت: محیا یعنی زندگی و معتقد هستیم که ادامه حیات فرهنگ و هنر، مردمی سازی آن است.

سیدمحمدحسین بلاغی مبین اضافه کرد: اگر می خواهیم فرهنگ و هنر به حیات خود ادامه دهد و پیشران باشد باید کمک کنیم تا این عرصه به طور کامل مردمی سازی شود.

وی ادامه داد: در طرح محیا، اداره کل ارشاد استان ۵۲ پروژه در حوزه های مختلف هنری، فرهنگی، دینی و رسانه ای را به انجمن ها، موسسات و تشکل های مردمی واگذار کرده که همگی آنها دارای صلاحیت هستند.

وی افزود: کار فرهنگ و ارشاد، تصدی گری نیست بلکه باید کار تکمیلی انجام دهد و راه را برای مسیر فرهنگ هموار سازد، حیات فرهنگ و هنر در گرو مردمی‌سازی آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه