English

استاندار آذربایجان شرقی:

هنر زیباترین و بلیغ‌ترین عامل انعکاس فرهنگ یک جامعه است

استاندار آذربایجان شرقی، هنر را زیباترین، بهترین و بلیغ‌ترین عامل انعکاس فرهنگ یک جامعه دانسته و گفت: زنده‌ترین هنر نیز تئاتر است.

هنر زیباترین و بلیغ‌ترین عامل انعکاس فرهنگ یک جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز، اظهار کرد: امروز این افتخار نصیب تبریز، شهر شهریار، شهید باکری‌ها، علامه‌ها و صائب‌ها شده است که میزبان خادمان امام رضا(ع) و هنرمندان رضوی، داوران و اساتید بزرگوار باشد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم خادم افرادی هستیم که در این راه کاری را شروع کردند و در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی اسلامی از خود مایه گذاشتند.

خرّم افزود: تبریز یک شهر ویژه‌ای است، اگر روایتی از ایران کنیم بدون تبریز روایت ناقص می‌شود. شهری که سنوات و گذشته آن با علم، فرهنگ، اندیشه و هنر گره خورده و سه سال پشت سر هم نیز میزبانی جشنواره تئاتر رضوی را برعهده داشته است که ناشی از گذشته درخشان آن و حضور هنرمندانی چون استاد لزیری و سایر اساتید گرانقدر است.

وی خاطرنشان کرد: هنر زیباترین، بهترین و بلیغ‌ترین عامل انعکاس فرهنگ یک جامعه است و زنده‌ترین هنر نیز تئاتر است.

استاندار آذربایجان شرقی با تجلیل از شخصیت استاد لزیری به عنوان پیشکسوت عرصه تئاتر، خطاب به هنرمندان حاضر در این مراسم، گفت: شما از ارادتمندان امام رئوف و ثامن الحجج(ع) هستید که از طریق تئاتر، فرهنگ رضوی را با فرهنگ اسلامی، دینی و ملی پیوند می‌دهید؛ این پیوند یک پیوند معنادار است.

خرّم با بیان اینکه هنرمندان اقدامات موثری در راستای اعتلای فرهنگ و خدمات متقابلی برای بشریت انجام می‌دهند که در تاریخ به یادگار می‌ماند، اضافه کرد: شما برای جامعه خدمت کرده اید و جامعه از این طریق قدردان و قدرشناس شما است و ما به این چنین هنرمندان موقعیت شناس و زمان شناسی افتخار می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: هنرمند امروزی با این رسالت، این چنین اندیشه انسانی را تبلیغ می‌کند؛ متن خوب و آثار خوب در این جشنواره بسیار بود و ارزش بالایی دارد اما در عرصه تئاتر باید تحقیق، پژوهش و مطالعه را افزایش داد چراکه این هنر، عقبه غنی دارد و هرچه از متن غنی برخوردار باشد ارتباط خود را با مخاطب افزایش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه