English

رئیس دانشگاه تبریز:

ثقة الاسلام تبریزی طرفدار وحدت مسلمانان و استقلال ایرانیان بود

رئیس دانشگاه تبریز گفت: در طول تاریخ کشورمان همواره علمای بزرگی در تحول تاریخ کشورمان نقش‌آفرینی کرده‌اند. از این‌رو شناساندن و معرفی این چهره‌های تأثیرگذار، اندیشه‌ها و آثار آنان برای نسل امروز و آینده ضروری است.

ثقة الاسلام تبریزی طرفدار وحدت مسلمانان و استقلال ایرانیان بود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صفر نصراله‌زاده در پیش همایش دانشگاهی بزرگداشت ثقةالاسلام شهید میرزاعلی آقا تبریزی با عنوان شخصیت متفکر مشروطه، در تالار شهید باکری دانشگاه تبریز، اظهار کرد: انقلاب مشروطه، از جمله بزرگ‌ترین رویداد تاریخی ایران است که در تحقق و حرکت این جنبش، نقش مبارزات ابعاد ضد استعماری و ضد استبدادی علمای بزگی چون شهید میرزاعلی آقا تبریزی در این دوران کاملاً مشهود است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ثقه‌الاسلام شهید میرزاعلی آقا تبریزی در دوران نهضت مشروطه در آن شرایط سخت و دشوار هیچ‌وقت از اصول و آرمان‌های خود عقب‌نشینی نکرد و از حق‌وحقوق ملت ایران دفاع کرد، تصریح کرد: این شهید به خاطر پایبندی به اصول و عقاید خویش، مظلومانه و غریبانه شهید شد.

به گفته وی ثقه‌الاسلام شهید میرزاعلی آقای تبریزی، آن‌قدر عالم بزرگ و شخصیت تأثیرگذاری بود که حتی دشمنان به وی احترام می‌گذاشتند.

رئیس دانشگاه تبریز، در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه ثقه‌الاسلام شهید میرزاعلی آقای تبریزی، طرفدار سرسخت وحدت مسلمانان و استقلال ایرانیان بود، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ کشورمان همواره علمای بزرگی چون ثقه‌الاسلام شهید میرزاعلی آقای تبریزی و شیخ شهید محمد خیابانی و همچنین دیگر علما، مشاهیر، شخصیت‌ها و افراد بزرگی در تحول تاریخ کشورمان نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ ازاین‌رو شناساندن و معرفی این چهره‌های تأثیرگذار، اندیشه‌ها و آثار آنان برای نسل امروز و آینده ضروری است.

نصراله زاده، در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه تبریز آماده هرگونه همکاری با دیگر دستگاه‌ها و نهادها برای معرفی جایگاه و اندیشه‌های علمای بزرگی چون (ثقه‌الاسلام شهید میرزاعلی آقا تبریزی) و علما، مفاخر، بزرگان و افراد تأثیرگذار کشورمان است، یادآور شد: این دانشگاه با تمام توان و ظرفیت آماده همکاری، حمایت و پشتیبانی از سایر نهادها و دستگاه‌ها جهت معرفی ابعاد مختلف شخصیت و آثار افراد تأثیرگذار کشورمان است که برگزاری چنین همایش‌های علمی و تخصصی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای شناساندن و معرفی ابعاد مختلف این چهره‌های تأثیرگذار ضروری است.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و علمی برای معرفی جایگاه، آثار و شخصیت و تجلیل از نقش‌آفرینان تاریخ کشورمان و به‌خصوص تاریخ آذربایجان، کار ارزشمند و بزرگی است که باید همچنان برای معرفی و شناساندن سایر چهره‌های تأثیرگذار ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الیاس ابراهیمی، رئیس ستاد بزرگداشت ثقه‌الاسلام شهید میرزاعلی آقا تبریزی نیز در این همایش ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش گفت: این پیش همایش بیشتر به‌منظور تبیین ابعاد علمی و مبارزاتی ثقةالاسلام تبریزی به‌عنوان شخصیتی اندیشمند و علمی در جریان مشروطه با سخنرانی و ارائه مقاله چند استاد و محقق درباره شخصیت، اندیشه، افکار و مبارزات ثقةالاسلام تبریزی برگزار می‌شود.

وی افزود: در همین ارتباط نیز پیش‌ازاین نیز پیش همایش ملی دانش‌آموزی، در قالب جشنواره علمی، ادبی و هنری ثقة الاسلام شهید میرزاعلی آقا تبریزی باهدف آشنایی دانش آموزان با ابعاد زندگی، شخصیت، مبارزات و شهادت این شهید والامقام برگزارشده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه