English

استاندار آذربایجان شرقی:

میثاق دولت سیزدهم با مردم، خدمت‌گزاری بی‌منت است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه میثاق دولت سیزدهم با مردم مبنی بر خدمت‌گزاری بی‌منت و صادقانه، گفت: ما مسئولیت را نه یک مقام و جایگاه بالاتر، بلکه فرصتی برای خدمت به مردم می‌دانیم و معتقدیم که هر مسئولی در هر جایگاهی از مسئولیت باید در قبال همه امور زیرمجموعه خود پاسخگو باشد.

میثاق دولت سیزدهم با مردم، خدمت‌گزاری بی‌منت است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرّم روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران حراست فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های آذربایجان شرقی، حراست‌ها را چشم بینا، بازوی توانمند و زبان حقگوی سازمان‌ها دانست و اظهار کرد: سلامت اداری در گرو بیان حقیقت از سوی حراست‌ها است، هرچند به مذاق مسئولان سازمان خوش نیاید.

وی مسئولان حراست سازمان‌ها را به خداترسی، فروتنی، راستگویی و امانت‌داری توصیه کرد و گفت: باید بدانیم که در پیشگاه خدا و مردم مسئولیم و باید در تصمیم‌گیری، گزارش‌دهی و قضاوت درباره عملکردها، خدا را در نظر داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شاخصه‌های مدیران شایسته در دولت سیزدهم، گفت: اولین شرط مسئولیت، التزام عملی به ارزش‌های اسلامی است که در این دولت به شکل دقیق‌تر و کامل‌تر در گفتار و رفتار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی، توجه به نیازهای مردم را از دیگر شاخصه‌های مدیران دولت عنوان کرد و گفت: مسئولی که نسبت به مطالبات مردم، بی‌تفاوت است موجب بدبینی و نارضایتی می‌شود و حراست‌ها باید نسبت به عملکرد چنین مسئولانی حساس باشند.

خرّم با تاکید بر فسادستیزی و نفی مطلق روابط ناسالم اداری از سوی مدیران دولت، گفت: در برخورد قاطع، سریع و موثر با فساد اداری به هیچ وجه نباید چشم‌پوشی شود، چون اگر در موقع مناسب مراقبت نشود، آسیب‌های فساد به کل نظام اداری سرایت می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین قانون‌گرایی، پاسخ‌گویی، شفافیت، انضباط مالی و کاری و پرهیز از اشرافی‌گری را از شاخصه‌های مهم مدیران در دولت سیزدهم دانست و گفت: در مجموعه‌هایی مانند شهرداری که محل مراجعه بسیاری از مردم است، حراست‌ها نقش مهمی در جلب رضایت مردم دارند.

وی افزود: حراست‌ها باید عملکرد کارکنان سازمان‌ها را زیر نظر داشته باشند و به‌عنوان مرجع قابل اعتماد، افراد شایسته را برای تصدی پست‌های مدیریتی معرفی کنند.

خرّم همچنین خواستار بهره‌گیری موثر از فناوری‌های نوین و هوشمند توسط حراست‌ها شد و گفت: نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاران در پیچ‌وخم ادارات گرفتار شوند و باید عملکرد ادارات به گونه‌ای باشد که آنها احساس عزت و احترام کنند.

مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش، گفت: ۱۲۱ واحد حراست در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌های استان فعالیت دارند که به‌عنوان دیده‌بان این مجموعه‌ها در حوزه عدالت، فسادستیزی، پاکدستی و صیانت از دارایی‌های مادی و معنوی عمل می‌کنند.

مهراب داوری گزارشی از عملکرد مجموعه حراست‌های تابعه استانداری در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد و گفت: اداره کل حراست استانداری آذربایجان شرقی در ارزیابی‌های ماهانه مرکز حراست وزارت کشور در سال گذشته، جزو پنج حراست برتر کشور بود.

وی، ارتقای شبکه اطلاعات استانداری، جلوگیری از بروز تخلفات اداری، انجام ۳۰۰ اقدام صیانتی، احصای چالش‌های نیروی انسانی و شناسایی نیروهای توانمند و انقلابی را از جمله اقدامات شاخص حراست استانداری عنوان کرد و گفت: در حوزه صیانت از بیت‌المال در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان جلوگیری از تضییع یا برگشت اموال به بیت‌المال انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه