English

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی:

هنجارشکنی‌ها در فضای مجازی رصد می‌شود

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: بر اساس مطالبات مردمی، در قالب طرح عملیاتی پلیس فتا، افراد فعال در شبکه های اجتماعی رصد و با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی برخورد می شود.

هنجارشکنی‌ها در فضای مجازی رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار کرد: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف، هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج ناهنجاری های اجتماعی و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتای استان قرار دارد.

وی با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص " اشاعه و ترویج بی بندباری در فضای مجازی " نظیر ترغیب به "بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاقی، پیکر تراشی و غیره" افزود: تا کنون ۲۹۴ رصد عام صورت گرفته و تعداد ۱۵۱ مورد شناسایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر، کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتا در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اخلاقی، افراد را شناسایی و برخورد با مرتکبان و مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

محمودی گفت: به جوانان و نوجوانان عزیز و آینده ساز کشور توصیه می‌شود فریب و توطئه مجرمان در فضای مجازی را نخورند و همچنین با مدنظر قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر، نسبت به سالم سازی و ترویج خوبی‌ها و فضیلت‌های اخلاقی در فضای مجازی یار و مددکار پلیس فتا باشند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه نقش والدین در کنترل و نظارت بر فرزندان خود در فضای مجازی مهم و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد و پایش می‌کنند و کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده هرگونه موارد سوء اخلاقی و ترویج بی بندباری با شمار ۰۹۶۳۸۰ به فوریت های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه