English

فرمانده سپاه عاشورا:

نهادهای فرهنگی وظیفه حمایت از آثار فاخر هنری در تراز انقلاب اسلامی را دارند

فرمانده سپاه عاشورا تکلیف مهم و اصلی هنرمندان را ماندگار کردن اهداف انقلاب با زبان هنر دانست و گفت: همه نهادها و ارگان‌ها به خصوص دستگاه های فرهنگی و اجتماعی وظیفه حمایت از آثار هنری فاخر در تراز انقلاب اسلامی را دارند.

نهادهای فرهنگی وظیفه حمایت از آثار فاخر هنری در تراز انقلاب اسلامی را دارند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلی زاده روز یکشنبه در همایش هنرمندان بسیجی استان، با تاکید بر نقش خاص هنرمندان در دفاع از حریم جمهوری اسلامی، گفت: تکلیف و رسالت هنرمندان برای پاسداشت آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی سنگین و خطیر است.

وی با بیان اینکه امروز تکلیف هنرمندان در رشته های مختلف هنری تبیین و تشریح هنرمندانه حماسه آفرینی های شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، سلامت و آرمان های انقلاب است، یادآور شد: این حماسه های بی نظیر در تاریخ جهان و ایران با زبان هنر ماندگار می شود.

عباسقلی زاده اظهار کرد: شهدا با نثار جان خود به شکل هنرمندانه از آرمان های انقلاب در دوران دفاع مقدس و پس از آن دفاع کردند و تصویری از مسیر کربلا را به تاسی از امام حسین(ع) ترسیم کردند که امروز هنرمندان باید این حماسه ها را ماندگار و برای همیشه تاریخ در اذهان حک کنند.

وی ادامه داد: در هشت سال دوران دفاع مقدس شهدای جوان و نوجوان با سن کم خود به شهادت رسیدند، اما ماندگاری نام و راه آنها نسبت به بازماندگان جنگ بیشتر و بهتر بوده است و در شرایط کنونی کشور باید راه و آرمان شهیدان را ادامه دهیم و در این میان هنرمندان می‌توانند با هنر خود در این زمینه تلاش های وافری داشته باشند.

عباسقلی زاده با بیان اینکه اگر امروز خواهران ما زینبی و فاطمی و برادرانمان حسینی هستند، ریشه آن را باید در نهضت کربلا جستجو کرد، گفت: زندگی با عزت و تن ندادن به ذلت از آرمان‌های شهداست و باید توجه داشت باورهای دینی و مذهبی به هویت انسان شکل می‌دهد تا در مقابل ظلم بایستد.

وی یادآور شد: ما همان کشوری هستیم که بیش از ۴۰ سال آمریکایی‌ها در آن مستقربوده و سیطره کامل داشتند، اما امام راحل با تأسی از قیام کربلا به پا خواست و انقلاب مردمی و اسلامی را به پیروزی رساند.

عباسقلی زاده زمان برگزاری کنگره ملی شهدای آذربایجان شرقی را آبان ماه امسال اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه