English

مدیر شعب بانک کشاورزی استان خبر داد:

پرداخت بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱

مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای حمایت از بخش کشاورزی، توسط شعب این استان در طی سال گذشته بالغ بر۵۶ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۷۰ درصد رشد داشته است.

پرداخت بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، جواد صمدی روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهارکرد: این میزان تسهیلات به تعداد ۵۴ هزار و ۴۰۱ نفر اعطا شده است که از نظر تعداد نیز نسبت به دوره مشابه ۲۸درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین تسهیلات این بانک در بخش زراعت بالغ بر ۱۲هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال برای ۱۷هزار و ۷۵۰ نفر پرداخت شده است.

وی به تامین سرمایه در گردش واحدهای فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان "مردمی سازی یارانه‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی برای تامین نهاده‌های دامی" اشاره کرد و گفت: شعب بانک کشاورزی استان در همین راستا امسال حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال به تعداد بیش از ۱۰ هزار فقره تسهیلات در بخش دام، طیور، زنبورداری وآبزیان پرداخت کرد.

صمدی افزود: علاوه برآن شعب این بانک در بخش خدمات کشاورزی و بازرگانی نیز حدود ۹ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال به تعداد ۱۰هزار و ۷۵۳ نفر فقره تسهیلات پرداخت کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اظهار کرد: از دیگر بخش‌های اولویت دار بخش کشاورزی، مکانیزاسیون، صنایع و ادوات کشاورزی و صنایع دستی است، در این بخش، حدود ۱۱ هزار و۹۶۷ میلیارد ریال به تعداد پنج هزار و ۳۳۹ نفر تسهیلات پرداخت شده است. علاوه بر آن مبلغ چهار هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال نیز برای طرح‌های باغداری به تعداد شش هزار و ۵۵۴ فقره سرمایه گذاری انجام گرفته است.

وی درخصوص تسهیلات اولویت دار بخش کشاورزی بیان کرد: احداث و کشت گلخانه‌ای به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در راس برنامه‌های بانک کشاورزی قرار دارد بر همین اساس در سال جاری ۶۵۵ واحد گلخانه‌ بالغ بر ۲۲۳۸میلیارد ریال از تسهیلات حمایتی بانک کشاورزی استان بهره مند شده‌اند.

صمدی در ادامه به موضوع قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی در طی این مدت حدود ۴۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردند که از این میزان حدود سه هزار ۱۶۵ میلیارد ریال به تعداد دو هزار و ۲۴۸ زوج تسهیلات ازدواج و مبلغ ۱۰۲۸ میلیارد ریال به دو هزار و ۳۸۴ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت کردند.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۱۸۲ میلیارد ریال سود و جرایم بانکی کشاورزان استان مورد بخشش قرار گرفت.

وی در خصوص تعداد مشمولین بهره مند شونده این تبصره گفت: این مبلغ برای بیش از ۴۶ هزار و ۳۹۵ نفر از کشاورزان استان تخصیص یافت.

صمدی یادآور شد: شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱، بیش از ۲۷۵ میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت قرض الحسنه به معرفی شدگان نهادها و سازمان‌های حمایتی جهت مشاغل خانگی و اشتغالزایی پرداخت کردند.

وی ادامه داد: این میزان تسهیلات به ۷۷۳ نفر معرفی شده از سوی نهادها، سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است.

صمدی به عملکرد بخش بیمه کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: در سال مالی گذشته حدود ۲۰۴۷ میلیون ریال غرامت به بیش از ۴۲۳۲ نفر از کشاورزان، دامداران و بهره برداران خسارت دیده در استان آذربایجان شرقی پرداخت شد.

 به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی آذربایجان شرقی، وی گفت: این غرامت به تفکیک در بخش محصولات باغی ۸۰۵.۸ میلیارد ریال، محصولات زراعی ۱۱۲۵ میلیارد ریال و در بخش دام و طیور مبلغ ۱۱۷ میلیارد ریال پرداخت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه