English

امام جمعه تبریز:

شورای نگهبان نقش برجسته ای در نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد

امام جمعه تبریز گفت: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و از طرفی مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان است و علاوه بر آن نقش برجسته ای در نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد.

شورای نگهبان نقش برجسته ای در نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز در دیدار اعضای دفتر شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با وی، اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از مهمترین نهاد های حکومتی به شمار می رود که اگر این شورا در کنار مجلس نباشد موجب عدم اعتبار مجلس و مصوبات آن می شود چون باید عدم مغایرت با قانون اساسی و موازین شرعی بررسی شود تا صورت قانونی پیدا کند.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و از طرفی مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان است و علاوه بر آن نقش برجسته ای در نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: عملکرد و تصمیمات شورای نگهبان برای حفظ منافع کشور و مردم است چون مردم هم نماینده ای را می خواهند که منافع ملی را حفظ کند و به طور کلی امین باشد.

وی یادآور شد: وقتی مسائل به وسیله رسانه ها اعلام شود مردم درک می کنند که شورای نگهبان به دنبال منافع مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به حکم قانون اساسی و امام راحل برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی تاسیس شده است.

وی افزود: در کل دنیا تشکیلاتی مشابه شورای نگهبان در کنار مجلس وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اعتماد مردم به شورای نگهبان گفت: جلب اعتماد مردم در واقع سرمایه عظیم و اصلی شورای نگهبان است.

وی اظهار کرد: مجموعه نظارتی شورای نگهبان ویژگی های مخصوص خود را دارد به همین دلیل از سایر مجموعه ها متمایز است چون عوامل نظارتی این نهاد انقلابی با انگیزه‌های کاملاً خالص و پاک در خدمت نظام و کشور هستند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: عوامل نظارتی شورای نگهبان در اصل وابستگی که نسبت به این نهاد دارند اصل وابستگی وجدانی و انگیزشی است که باید این انگیزه ها را حفظ و پاسداری کنیم.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: باید در این ایام یاد و نام امام عظیم الشأن انقلاب را گرامی بداریم و به روح ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی درود بفرستیم اگر امام نبود دغدغه‌های شرعی و قانونی جایی در کشور نداشت.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در واقع حقوق آحاد مردم در قانون اساسی مورد شناسایی قرار گرفت و به طریقی صیانت از آن ها مشخص شد.

وی یادآور شد: شورای نگهبان به عنوان دادرس اساسی ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است.

آل هاشم با اشاره به این ویژگی های شورای نگهبان گفت: همواره شورای نگهبان از جانب دشمن مورد حمله و هجمه قرار داشته است مسلم است مجموعه ای که دغدغه دینی و قانونی دارد برای تمدنی دین ستیز مثل غرب غیر قابل تحمل است.

وی همچنین به نقش غیر قابل انکار شورای نگهبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: همان طور که شورای نگهبان نقش نظارتی در انتخابات دارد باید در ایجاد شور و انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات نیز در کنار مصالح نظام باید انجام دهد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: همدلی و هم افزایی خوبی در استان وجود دارد که به خصوص این همدلی و هم افزایی در ایام انتخابات بیشتر به چشم می خورد.

صمد عزیزی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبری در خصوص انقلاب اسلامی و انقلابیون، گفت: این نظام بر مبنای معرفت اسلامی شکل گرفته و نمی‌تواند مبنای لیبرالیسمی، سکولاریسیمی، سوسیالیسمی یا کمونیستی داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از اسلامیت و جمهوریت در قالب نظام سیاسی بنیان نهاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ۴۲ سال گذشته شورای نگهبان به عنوان نهاد مهم و اثرگذار تاثیر و نقش خود را ایفا کرده و مردم سالارانه در تثبیت نظام نقش آفرین بوده است.

عزیزی همچنین تاکید کرد: در راه شهدایی که برای تنومند شدن درخت قدرتمند انقلاب تلاش کردند و آن را با خون خود آبیاری کردند ثابت قدم هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه