English

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان آذربایجان شرقی:

مرز بین دخالت و مشورت نمایندگان مجلس مشخص شود

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت:باید مرز بین دخالت و مشورت نمایندگان مجلس مشخص شود.

مرز بین دخالت و مشورت نمایندگان مجلس مشخص شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، صمد عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد شورای نگهبان پیرامون دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران دولتی اظهار داشت: تاکنون رهبر انقلاب در این مورد ۳ بار به مجلس تذکر داده اند.

وی افزود: وظایف و اختیارات مجلس، تقنینی و نظارت است و در حوزه قانون گذاری اختیار عام دارند و در حوزه نظارت هم می توانند بر روند اجرایی قوانین و مقررات نظارت کرده و پیگیری کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: دو نکته حائز اهمیت است؛ نباید وظیفه نظارت و پیگیری به معنای دخالت در امور اجرایی تلقی شود و از سویی نباید تمامی اقدامات که به عنوان پیگیری و نظارت بر قوانین به عنوان دخالت بدانیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید مرز بین دخالت و مشورت نمایندگان مجلس مشخص شود.

عزیزی به اهمیت شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: رهبری در مورد جایگاه شورای نگهبان فرمودند شورای نگهبان نبض نظام اسلامی و تضمین‌کننده حرکت نظام در مسیر صحیح و حافظ هویت نظام و تضمین‌کننده ارزش‌ها و اصول نظام هست. بود و نبود شورای نگهبان به منزله بود و نبود نظام است، این بیانات جایگاه شورای نگهبان را نشان می دهد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: شورای نگهبان حافظ جمهوریت نظام می باشد بنابراین شورای نگهبان از حقوق مردم در قالب های مختلف حفظ و صیانت می کند.

وی با بیان اینکه در ۴۲ سال گذشته شورای نگهبان عملکرد درخشانی داشته است، افزود: در یکسال گذشته ۶۰ مصوبه ارسالی توسط مجلس در شورای نگهبان بررسی شده است و ۱۴ مورد در مرحله اول تایید شده ۲۱ مصوبه در مراحل بعدی تأیید شدند و ۲۵ مصوبه در حال اصلاح می باشد.

عزیزی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای ناظرین انتخابات برگزار می شود، گفت: سال بعد اواخر بهمن یا اسفند ماه انتخابات مجلس برگزار خواهد شد و در آذر ماه ثبت نام شروع خواهد شد و مدیران باید تا زمان ثبت نام استعفا بدهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه