English

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

نظارت بر پایش آلودگی رود ارس توسط ایران و ارمنستان از سر گرفته می‌شود

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: نظارت بر پایش آلودگی رودخانه ارس توسط کارگروه نظارتی مشترک ایران و ارمنستان از سر گرفته می‌شود.

نظارت بر پایش آلودگی رود ارس توسط ایران و ارمنستان از سر گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محسن نریمان اظهار داشت: در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری بین منطقه آزاد ارس و مغری امضا شد.

وی افزود: در پی امضای یادداشت تفاهم هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان توسط نمایندگان هر دو کشور، از سرگیری پایش رود ارس توسط کارگروه نظارتی مشترک ایران و ارمنستان برای بررسی آلودگی رودخانه ارس که از مهم ترین موضوعات مورد توافق در بند ٣ بخش الف این تفاهم نامه در حوزه انرژی، آب و محیط زیست بود مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه بر ادامه مانیتورینگ مشترک کیفیت رودخانه آب ارس و رسوبات بستر و بیومانیتورینگ تاکید شد و با از سرگیری فعالیت کارگروه نظارتی مشترک ۲ کشور برای بررسی آلودگی رودخانه مرزی ارس و برای انجام پایش و مانیتورینگ مشترک موافقت کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دو طرف با نصب تجهیزات تصویری در چارچوب کارگروه نظارت بر پایش آلودگی در محل تخلیه آلودگی به رودخانه مرزی ارس به منظور نظارت موافقت کردند، افزود: دو طرف توافق کردند فیلم های ویدویی را بطور مداوم از طریق مجاری دیپلماتیک به یکدیگر ارسال کنند.

نریمان یادآور شد: بر اساس توافقات صورت گرفته، دو طرف ضمن تاکید بر تقویت ظرفیت کارگروه مشترک فنی مدیریت پایش و جلوگیری از آلودگی رودخانه مرزی ارس بر ضرورت حضور نمایندگان تام الاختیار دو طرف در جلسات این کارگروه  و تمرکز بر روی اقدامات پیشگیرانه تاکید کردند، همکاری در انجام  مطالعات مشترک برای شناسایی علل تغییرات کمی در رودخانه مرزی ارس توسط طرفین از دیگر بندهای این تفاهمنامه بود.

گفتنی است در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد ارس و مغری امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی