English

امام جمعه تبریز:

شناسایی نیاز‌ها و دغدغه‌های شهروندان مقدمه تحول بزرگ شهری است

امام جمعه تبریز شناسایی نیاز‌ها و دغدغه‌های شهروندان را مقدمه تحول بزرگ شهری دانست و از اعضای شورا و شهردار منتخب خواست با توجه ویژه به موضوع حاشیه نشینی اقدامی عملی و موثر داشته باشند.

شناسایی نیاز‌ها و دغدغه‌های شهروندان مقدمه تحول بزرگ شهری است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار جدید تبریز اظهار داشت: شورای شهر باید سکان هدایت شهر را به فردی بسپارد که امانتدار رأی، اعتماد، محیط زندگی و اخلاق و فرهنگ مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه یک شهر استاندارد باعث ایجاد حرکت اقتصادی و جذب سرمایه گذاری است ادامه داد: فردی که می‌خواهد در جایگاه شهردار قرار بگیرد و سکان هدایت آبادی و سازندگی شهر را در دست داشته باشد، باید برای مردم کار کند.

امام جمعه تبریز پرهیز از کار‌های زائد و بدون برنامه را یکی از ویژگی‌های شهردار تراز انقلاب از منظر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها باید برنامه‌های زائد و منحرف‌کننده و حرف‌های غیرمرتبط با کار را که عده‌ای به آن‌ها مبتلا بودند و هستند، کنار بگذارند و فقط برای مردم کار کنند.

وی داشتن تقوا را یکی دیگر از ویژگی‌های لازمه برای شهردار دانست و افزود: تقوا زرهی است که اگر انسان آن را پوشید، تیر‌های زهرآگین فساد و گناه در او کارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان داشتن روحیه مبارزه با فساد را در مجموعه شهرداری و شخص شهردار ضروی دانست و تصریح کرد: همان طور که رهبر انقلاب تاکید کرده اند در داخل تشکیلات شهرداری با فساد مماشات نکنید؛ چه فسادی که مربوط به بیرون شهرداری است و می‌خواهد از ابزار شهرداری استفاده کند، چه فسادی که خدای نکرده در درون هسته‌ای از هسته‌های شهرداری رخنه کرده باشد و در آن‌جا بخواهد گسترش پیدا کند.

امام جمعه تبریز افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب هرگونه مماشات با فساد و میدان دادن به آن، زیر پای شخص شهردار را خالی و امکان ادامه کار را برای او دشوار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امانتداری را از دیگر ویژگی‌های شهردار و شورای شهر تراز انقلاب دانست و گفت: یکی از مصداق‌های مهم امانتداری انتخاب شهرداران امین، قابل اعتماد، باکفایت، پاکدامن، متدین، شجاع، ساده زیست، مردمدار و مقید به انضباط مالی است.

وی با بیان اینکه بودجه کلان شهرداری بسیاری را برای دسترسی به این بیت‌المال وسوسه می کند ادامه داد: شهرداری‌ها همواره در معرض سوء استفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار دارند، اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداری ها، موجب می‌شود زمینه بسیاری از فرصت‌طلبی‌ها از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم شناسایی نیاز‌ها و دغدغه‌های شهروندان را مقدمه تحول بزرگ شهری دانست و از اعضای شورا و شهردار منتخب خواست با توجه ویژه به موضوع حاشیه نشینی اقدامی عملی و موثر داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه