English

موضع امام جمعه تبریز درباره حمله روسیه به اوکراین/خواستار توقف جنگ هستیم

امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث اوکراین گفت: ما مخالف کشتار غیرنظامیان و حمله به زیرساخت‌های انسانی هستیم و خواستار توقف جنگ هستیم و هر گونه جنگ از نظر ما محکوم است.

موضع امام جمعه تبریز درباره حمله روسیه به اوکراین/خواستار توقف جنگ هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز  با تبریک حلول ماه مبارک شعبان اظهار داشت: کسی که از فرصت عظمت ماه شعبان استفاده کند مشمول رحمت خدا می شود.

وی افزود: شعبان ماه بسیار شریف و منتسب به پیامبر اکرم(ص) است و روزه داری در این ماه سفارش پیامبر بوده و بهترین ذکر در ماه شعبان طلب رحمت و استغفار است.

امام جمعه تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: سپاه نقش خود را در حوادث مختلف به خوبی نشان داده و امروز به همین دلیل دشمنان از سپاه و نیروهای مسلح ما می ترسند.

آل هاشم ادامه داد: سپاه و دفاع مقدس، سپاه و حفاظت از حریم هوایی کشور، سپاه و مقابله با جنگ اقتصادی و... نباید فراموش شود.

وی با گرامیداشت روز جانباز ابراز کرد: نباید جانبازان را فراموش کنیم، تجلیل از جانبازان فقط منحصر به روز جانباز نشود و در طول سال از رشادت های آنها تقدیر شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نهادها متولی و تشکل های مردمی در نیمه شعبان شهر را آذین بندی کنند تا همه بدانند ما منتظران امام زمان(عج) هستیم.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: آذین بندی شهر فقط وظیفه شهرداری نیست و همه پای کار بیایند هر چند شهرداری هم باید کمک کند

آل هاشم با بیان اینکه یکی از راهکار های رسیدن به تقوا، عدالت است و از مصادیق آن مبارزه با فساد است گفت: قطع دست مفسدان شرط اقتصاد سالم است.

وی افزود: سرمایه گذار و جوینده کار باید احساس امنیت و اطمینان داشته باشند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: اگر زیاده خواهان انحصار جو، در جامعه طرد نشوند سرمایه گذار و تولید کننده و اشتغال طلب احساس ناامنی می کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته منابع طبیعی قرار داریم گفت: حفظ منابع طبیعی بهترین خدمت به بندگان است و از آموزه های دینی برای حفاظت از محیط زیست استفاده کنیم.

وی با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: سالگرد تاسیس کمیته امداد به دست امام(ره) را گرامی می داریم که در راستای محرومیت زدایی تشکیل شد و کمیته امداد محلی برای کمک به همنوعان است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث اوکراین ابراز کرد: ما مخالف کشتار غیرنظامیان و حمله به زیرساخت‌های انسانی هستیم و خواستار توقف جنگ هستیم و هر گونه جنگ از نظر ما محکوم است.

آل هاشم به مذاکرت وین نیز اشاره کرد و گفت: در مذاکرات وین غرب از زیاده های خود عقب نشینی کرده و این یک حرکت رو به جلو است اما ابهام در راستایی آزمایی غربی ها است.

وی گفت: اروپا با بازیگردانی پشت صحنه آمریکا درصدد است پرونده هسته ای ایران را نبندد تا در فرصت مناسب با بهانه سازی جدید ایران را متهم به استفاده غیر صلح آمیز کند و با مکانیسم ماشه تحریم ها را برگرداند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه