English

حمزه زاده خبر داد:

آذربایجان شرقی بعد از تهران بیشترین ‏موزه را دارد/ موزه مکاتب هنری آذربایجان افتتاح خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی بعد از تهران دارای بیشترین موزه تخصصی است و به زودی موزه مکاتب هنری آذربایجان هم افتتاح خواهد شد.

آذربایجان شرقی بعد از تهران بیشترین ‏موزه را دارد/ موزه مکاتب هنری آذربایجان افتتاح خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت:پنج هزار میلیارد در دوران کرونا به بخش‌های گردشگری ما وارد شد و کمک‌های دولتی هم چاره ساز نبود.

وی افزود: چیزی که معتقدیم صنعت گردشگری صنعتی پویا است که سریع می‌تواند خود را با شرایط وفق دهد و پیش بینی می‌کنیم که سال آینده با حجم انبوهی از سفر مواجه باشیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: باید خودمان را آماده کنیم تا پذیرای مسافران در استان باشیم.

حمزه زاده گفت: به همین دلیل آغاز به استانداردسازی هتل‌ها کرده‌ایم و طبق آمارها بالاترین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز فرهنگی و گردشگری رعایت شده است.

وی افزود:در حوزه دیجیتال مارکتینگ کلیپ‌هایی از مراکز فرهنگی و گردشگری تهیه و در فضای مجازی پخش شده است و کلیپ پنج دقیقه‌ای معرفی استان به زبان ترکی استانبولی، آذری، ارمنی، عربی، انگلیسی و چینی تهیه شده و پخش می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ابراز کرد: تا به امروز کلیپی برای معرفی شهرستان‌ها تهیه نشده بود و ما این کلیپ‌ها را تهیه و در کشورها و استان‌های هدف پخش کردیم.

حمزه زاده یادآور شد:در بستر گوگل روستای کندوان و بازار تبریز را بارگذاری کردیم که بالای یک میلیون نفر بازدید داشته است.

وی گفت: در سال ۹۲ نزدیک به ۳۴ واحد اقامتی در استان وجود داشت و حالا ۷۳ واحد اقامتی در استان وجود دارد

وی افزود: بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری‌ها در استان مربوط به بحث گردشگری است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران می‌دانند که آینده گردشگری به کدامین طرف است.

حمزه زاده عنوان کرد: در دو سال گذشته اسکو به عنوان شهر ملی صنایع دستی در باتیک، اهر به عنوان شهر ملی ورنی و امسال هم سه کاندیدا داریم که انتظار داریم هر سه به زودی ثبت شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای هرکدام از این شهر کلیپ‌های معرفی به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده که برای پخش در شبکه‌های ملی و برون مرزی رفته است.

وی گفت: امسال ۲۰ اثر نشان ملی گرفت که تعداد اثر ملی ما به ۲۰۲ عدد رسید و ۳ کاندید هم برای نشان بین المللی داریم و بر اساس آخرین داده‌های باستان شناسی قدمت آذربایجان‌شرقی در خداآفرین ۶۵۰۰ سال داشت که با آخرین حفاری در لیلان این تاریخ به ۹۰۰۰ هزار سال رسید

وی یادآور شد: امسال به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان ثبت منطقه دیزمار و جنگل‌های ارسباران برای ثبت جهانی را ارائه داده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تصریح کرد: آذربایجان شرقی بعد از تهران دارای بیشترین موزه تخصصی است و به زودی موزه مکاتب هنری آذربایجان هم افتتاح خواهد شد.

حمزه زاده گفت: در دو سال گذشته ۱۸۱ نفر سارق در حوزه میراث فرهنگی دستگیر و ۳۰۰ قلم جنس به میراث فرهنگی بازگردانده شده است.

وی افزود: در خصوص بازسازی و مرمت پل خداآفرین جمهوری آذربایجان علاقه زیادی به این کار نشان داده است اما هدف اصلی ما ایجاد منطقه گردشگری در این محل است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته شهرداری موزه‌های مشاغل و عکس را جمع آوری کرد.

حمزه زاده گفت: شورای گذشته به ما قول داده بود که این مشکل را حل کند اما این اتفاق رخ نداد و آقای جدید الاسلام از تبریز رفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه