English

شهردار مراغه:

مراغه یک هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد دارد/ضرورت اصلاح بافت فرسوده و ناکارآمد شهری

شهردار مراغه گفت: با توجه به پیشینه تاریخی شهر، اصلاح بافت فرسوده و ناکارآمد شهری بیش از پیش ضروری است.

مراغه یک هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد دارد/ضرورت اصلاح بافت فرسوده و ناکارآمد شهری

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد مقتومی در نشست مشترک با جامعه مهندسی مراغه اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی شهر، اصلاح بافت فرسوده و ناکارآمد شهری بیش از پیش ضروری است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته شاهد ایجاد و احداث واحدهای مسکونی و طبقاتی با راه های دسترسی نامناسب هستیم که می تواند زمینه ساز بروز مشکلات در خدمات رسانی شود.

شهردار مراغه ابراز کرد: توسعه آپارتمان نشینی با وجود پیشگیری از توسعه بی رویه شهری، در درازمدت به دلیل عدم رعایت ضوابط و استانداردهای انبوه سازی مثل فضای باز و امکانات رفاهی، فضای سکونتی را برای شهروندان آزار دهنده خواهد کرد.

مقتومی با تاکید بر اینکه هویت غنی تاریخی شهر با همراهی جامعه مهندسان باید حفظ و صیانت شود، گفت: هم‌اکنون از سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی شهری، ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۷۰۰ هکتار نیز بافت ناکارآمد شهری است که نیازمند احیا و اصلاح و نیز نوسازی است.

وی گفت: در ساختمان های سنتی شاهد وجود روح و معماری متقارن و مناسبی هستیم در حالی که با وجود پیشرفت های فنآوری های مهندسی، شاهد عقب رفت در طراحی ها و معماری شهری هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن ادامه داد: احداث واحدهای مسکونی در قالب احیای بافت فرسوده شهری می تواند علاوه بر نوسازی این بافت، موجب گشوده شدن شریان های شهری شود.

شهردار مراغه گفت: محله زغال آباد به عنوان یکی از بافت های فرسوده شهری با حدود ۳.۷ هکتار مساحت و راه های دسترسی نامناسب، با اصلاح و نوسازی می تواند علاوه بر بهره مندی شهروندان از بافت کارآمد شهری زمینه ساز صیانت از هویت تاریخی شهری شود.

مقتومی افزود: در این راستا، جامعه مهندسی می تواند نقش تعیین کننده و اساسی در اصلاح بافت های شهری و بهره گیری از معماری متناسب و متوازن ایفا کند.

وی ادامه داد: ایجاد کمیته مشترک با حضور نظام مهندسی و مجموعه مدیریت شهری و جامعه مهندسی می‌تواند فصل مشترکی برای تبادل مصوبات قانونی و شهرسازی و نیز ایجاد شفافیت های قانونی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه