English

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی ۹ هزار و ۸۴۳ شهید تقدیم انقلاب کرده است/جزئیات استخدام فرزندان شاهد و جانباز

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان آذربایجان شرقی جزئیات استخدام فرزندان شاهد و جانباز در این استان را تشریح کرد.

آذربایجان شرقی 9 هزار و 843 شهید تقدیم انقلاب کرده است/جزئیات استخدام فرزندان شاهد و جانباز

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عباس پورحسن به مناسبت گرامیداشت۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز ۲۲ اسفند به فرمان امام رحمت‌الله به نام شهدا مزین شده است ولی به عبارتی هر روز ما با نام شهدا و یاد آنهاست.  

وی با بیان اینکه بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸ برای احیا، حفظ و نگهداری یاد شهدا و تداوم راه این عزیزان و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران تاسیس شد، افزود: امید است توفیق خدمت هر چه بیشتر به این جامعه هدف داشته باشیم. 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان آذربایجان شرقی با اشاره بر اینکه رسالت بنیاد در دو اصل خدمت‌رسانی و ترویج فرهنگ ایثار فرهنگ و شهادت تعریف و به اجرا درآمده است، تصریح کرد: درمان، اشتغال و مسکن بیشترین دغدغه بنیاد شهید به عنوان مسوول نسبت به جامعه هدف خود داریم. 

وی افزود: در اواخر سال ۹۷، مراکز طرف قرارداد بیمه دی فقط ۱۰ درصد بود در حالی که الآن ۱۰۰ درصد بیمارستان‌ها تحت پوشش بیمه دی هستند. 

پورحسن خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون پزشکی، تعیین درصد به صورت متمرکز در مراکز استان با حضور پزشکان مجرب برگزار می‌شود که در یک سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا ۵ جلسه برای این منظور برگزار شده است. 

وی ادامه داد:  میزخدمت بانک دی در برخی شهرستان‌ها اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان با تاکید به دغدغه اشتغال و برنامه واگذاری ۳۰ درصد استخدام‌های بنیاد شهید و دولت به ایثارگران، گفت: طبق دستور برنامه ششم توسعه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا، تکلیف کرده است که ۲۰ هزار نفر از مشمولان به استخدام دولت دربیاید که سهم استان یک هزار و ۵۰۰ نفر است. 

وی ابراز داشت: در اولین فرصت سال آینده(فروردین) آزمون برای استخدام این عزیزان برگزار خواهد شد. 

پورحسن خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر جویای کار از جامعه هدف خود داریم در حالیکه دیدگاه جامعه نسبت به آنها به شکلی است که گویا کارشان آماده است به طوریکه اصلا اینگونه نیست و موضوع اشتغال برای ما یک دغدغه می‌باشد. 

پورحسن  با بیان اینکه ۸۶۲ نفر استخدام دولتی در سال ۹۹ وجود داشت، افزود:البته امسال با ایجاد فرصت شغلی برای ۴۸۲ نفر توانستیم به این دغدغه خود تا حدودی جامع عمل بپوشانیم. 

وی متذکر شد: جهت حل مشکلات مسکن خانواده شهدا و ایثارگرام برای ۲هزار و ۸۴۶ فقره به خانواده شهدا و ایثارگران زمین و تراکم زمین در دستور کار قرار گرفت تا مشکل مسکن این عزیزان در استان حل شود که به همین منظور  برای ۲۲۰ نفر اجرایی شده و همچنین برای ۲۷۰ نفر در حال اجرایی شدن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یادآور شد: دریافت سهمیه ۲۲۰ واکسن کرونا برای ایثارگران حساس شیمیایی، تهیه و توزیع ۱۰ هزار بسته بهداشتی، تهیه لباس کرونا و هدیه به مدافعان سلامت، تقویت مرکز هاتف و تلفن گویای ۱۶۱۶، پایش سلامت، دیدار و ملاقات با 53 نفر از بیماران کرونایی، اعزام جانباران برای درمان از جمله کارهای امسال می‌باشد.

وی در تشریح آمار جامعه هدف بنیاد شهید و ایثارگران گفت: شهدای استان ۹ هزار و ۸۴۳ نفر و شهدای مونث ۲۹۱ نفر، شهدای مدافع حرم ۲۶ نفر، شهدای سلامت ۱۳ نفر، شهدای اقلیت مذهبی ۱۳ نفر، شهدای طلبه و روحانی ۱۴۱ نفر و ۱۴ شهید رسانه و ۱۱۹ نفر شهید قبل از انقلاب تعداد جامعه هدف بنیاد شهید استان است.

پورحسن ادامه داد: والدین شهید در قید حیات ۴ هزار و ۹۹۶، خانواده سه شهید در استان ۷ نفر، خانواده دو شهید در استان۲۷۶ نفر می‌باشد. 

پورحسن با اشاره بر اینکه چهار هزار و ۵۷۲ نفر فرزند شهید، ۲۴ هزار و ۳۲ نفر کل جانبازان استان و همچنین ۳۷۱ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد، ۱۳ هزار و ۶۰۶ نفر جانباز زیر ۲۵ هزار، ۱۰ هزار و ۲۲۶ نفر بالای ۲۵ درصد و ۲۸۱ جانباز مونث و ۱۷ جانباز مدافع حرم در استان وجود دارد. 

وی افزود: یک هزار و ۸۹۹ نفر آزاده‌های استان است که در مجموع کل جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۱۵۶ هزار و ۱۲۹ نفر  است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مسقف‌سازی گلزار مطهر شهدا در وادی رحمت، گفت: در سال‌های قبل این پروژه تهیه و فاز اول اجرایی شده است که بعد از  دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه ساماندهی گلزار شهدا یک مشاور طرح کف‌سازی معرفی گردید و الان در پروسه امروز و فردای اداری است.

وی به افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی جانبازان اعصاب و روان فجر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در ۶ طبقه به صورت کامل در مبعث پیامبر اکرم(ص) به بهره‌برداری خواهید رسید که ۳۰ تخت آن برای زنان جامعه هدف اختصاص یافته است. 

پورحسن  گفت: علت حذف عنوان شهید در سالن پورشریفی به این خاطر است که مدارک شهادت آقای پورشریفی محرز نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه