English

استاندار آذربایجان شرقی:

عمل به آیات قرآنی، قلب و زندگی و همچنین جامعه بشری را نورانی می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت جاری شدن فرهنگ قرآنی در جامعه، تاکید کرد: عمل به آیات قرآنی، قلب و زندگی و همچنین جامعه بشری را نورانی می‌کند.

عمل به آیات قرآنی، قلب و زندگی و همچنین جامعه بشری را نورانی می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، مجید خدابخش در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره سراسری مسابقات قرآنی طی سخنانی اظهار داشت: قرآن کریم برای تمامی رفتارها و امور بشری برنامه و توصیه دارد که نگاه کردن، صحبت کردن، فکر کردن، شنیدن، رفتار با پدر و مادر و خانواده و... از جمله این موارد است.

وی با بیان این‌که ترتیل، حفظ و... مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است، یادآور شد: اگر زندگی انسان منطبق بر آیات قرآنی باشد، جامعه نیز نورانی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که به عنوان یک مسلمان باید به قرآن عمل کنیم و اوامر و نواهی موجود در آن را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: با عمل به آیات قرآنی، آرامش قلبی انسان فراهم شده و جامعه نیز از بسیاری گرفتاری‌ها و آسیب‌ها نجات می‌یابد.

باید صدای تلاوت قرآن از خانه‌ها شنیده شود

وی با اشاره به این‌که باید از قرآن بینش بگیریم، یادآور شد: باید صدای تلاوت قرآن از خانه‌ها شنیده شده و جامعه با قرآن مانوس شده و در آیات قرآنی تدبر و تفسیر شود.

مجید خدابخش

وی با بیان این‌که خداوند متعال همواره بر مخلوقات خویش نظر داشته و اموراتشان را پیگیری می‌کند، افزود: عمل به قرآن، رفتار، فکر و قلب انسان را سلیم کرده و این قلب سلیم است که در آخرت کمک حال ما خواهد بود.

خدابخش در خاتمه  با اشاره به فعالیت‌های قرآنی توسط سازمان‌های مردم نهاد، گفت: خیل عظیمی از بخش خصوصی در استان مشغول آموزش قرآن بوده و باید این فعالیت‌ها را توسعه دهیم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی کمر همت ببندیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی