سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران
  • تا رفع اختلالات بانکی با پول نقد به پمپ بنزین مراجعه کنید
  • نصب یکی از بزرگ‌ترین سکوهای نفتی در خلیج فارس

فعلا مجوزی برای گران کردن آب بها نداریم

معاون وزارت نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به افزایش شوری آب رودخانه بهمنشیر در هنگام مد و نفوذ آب به سمت رودخانه کارون، احداثسه سد سلولی در رودخانه بهمنشیر و کانال حفار در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری موج، رحیم میدانی شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از طرح های آبفا آبادان و خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دلیل اقداماتی که به ویژه در رودخانه دجله توسط ترکیه و عراق صورت گرفته آب رودخانه اروندرود کیفیت خود را از دست داده است. وی اظهار کرد: پیشتر نخلستان های شبه جزیزه آبادان از آب شیرین اروندرود آبیاری می شد و اینک این امکان وجود ندارد و در هنگام مد آب نخلستان ها از آب شور دریا تغذیه و از بین می روند. میدانی گفت: برای آنکه بتوانیم کیفیت آب را در رودخانه های سرزمینی کنترل کنیم، احداث این سه سد سلولی در دستور کار قرار گرفته که عملیات اجرایی یکی از آنها شروع شده اما سرعت اجرایی آن کم است که لازم است برای نجات نخلستان ها عملیات اجرایی سرعت بیشتری پیدا کند. معاون وزارت نیرو در امور آب و آبفا از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این سدها در امسال خبر داد و افزود:پیش بینی می شود عملیات احداث سدهای سلولی حداکثر در یک دوره دو ساله اجرا شود که با ساخت این سدها از ورود آب شور دریا به رودخانه بهمنشیر در شرایط مد جلوگیری می شود. وی ادامه داد: برنده مناقصه ساخت دومین سد سلولی نیز مشخص شده و در یک ماه آینده پیمانکار کارگاه را تجهیز و شروع به کار می کند. وی افزود:با اجرای این سدها ۳۵ هزار هکتار از زمین های کشاروزی آبادان و خرمشهر از آب مناسب کشاورزی بهره مند می شوند. ** با انباشت نیروی انسانی در شرکت های آبفا رو به رو هستیم معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب گفت: شرکت های آبفای کشور به دلایل مختلف با انباشت نیروی انسانی رو به رو هستند. وی به حرکت به سمت بهینه سازی نیروی انسانی در شرکت های آبفای استان ها تاکید کرد. به گزارش ایرنا وی اظهارکرد: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش آب حمایت می شود. میدانی افزود: هم اکنون بخش خصوصی داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش آب تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال آمادگی کرده است. وی همچنین گفت: فعلا مجوزی برای گران کردن آب بها نداریم. سد سلولی برای بالابردن و پایین بردن قایق ها بین آب سطوح مختلف راه های آبی رودخانه ها و آبراه ها احداث می شود. از آب بند برای بالا یا پایین بردن قایق ها و کشتی ها استفاده می شود و شبیه جعبه بازی است که درونش آب است و در دو طرفش دریچه هایی دارد. وقتی آب بیرون دو دریچه در سطح های متفاوتی قرار دارد به آب بند نیاز پیدا می کنیم. با تغییر سطح آب داخل آب بند، قایق یا کشتی می تواند از یک سطح آب به سطح دیگر حرکت کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر