English

۱۲۷۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران توزیع برق تهاتر شد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران(توانیر) از تهاتر ۱۲۷۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران توزیع برق در سال گذشته خبر داد.

۱۲۷۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران توزیع برق تهاتر شد

به گزارش خبرگزاری موج، آرش کردی در گردهمایی مدیران عامل شرکت های توزیع برق کشور با تاکید بر جدی بودن بحثوصول مطالبات شرکت های توزیع برای صنعت برق، از انعقاد قراردادهای دوجانبه بین بخش برق آبی و آب و فاضلاب کشور برای کاستن از فشارهای مالی بر شرکت های توزیع خبر داد.

وی با اشاره به تعیین مجریان اقتصاد مقاومتی در صنعت برق به تبیین اقدام ها و وظایف پیش بینی شده در این خصوص پرداخت.

مدیر عامل توانیر تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را متناسب با وضعیت صنعت برق در سال جاری و به طور قطع در سال های آینده عنوان کرد و امسال را نقطه عطفی برای صنعت برق در این خصوص برشمرد.

کردی با تاکید بر اینکه برق رسانی روستایی موضوعی مهم در اقتصاد مقاومتی و تحکیم عدالت اجتماعی است به ظرفیت بند «ه» تبصره ۶ قانون اشاره کرد و گفت: «بطور قطع قابلیت برق رسانی به ۵۸۰ روستای ۱۰ تا ۲۰ خانوار باقیمانده وجود دارد و انتظار می رود در بهمن ماه امسال شاهد برپایی جشن پایان برق رسانی به روستاهای ۱۰ تا ۲۰ خانوار باشیم.»

مدیرعامل توانیر، مدیریت مصرف را در هر شرایطی برای صنعت برق لازم دانست و تاکید کرد: موضوع مدیریت مصرف و کاهش پیک(بار مصرفی) باید به عنوان یک فرهنگ جا بیافتد و مطابق با آنچه که برای شرکت ها مشخص شده، اجرا شود.

وی کاهش تلفات را یکی دیگر از موضوع های مهم اقتصاد مقاومتی در صنعت برق عنوان کرد که باید توسط شرکت های توزیع با جدیت پیگیری شود.

کردی، روند کاهش تلفات را تاکنون با شیب قابل قبول و رو به کاهش عنوان کرد و از اتخاذ تدابیری برای پیگیری موضوع کاهش تلفات با تاکید بر جنبه های فنی خبر داد.

وی که مسوولیت اجرای اهم موضوع های اقتصاد مقاومتی در صنعت برق را از جمله مدیریت مصرف و کاهش تلفات عهده دار است، اطمینان داد هرگونه گشایشی با اولویت کمک به برنامه های کاهش تلفات شرکت ها دنبال خواهد شد.

مدیرعامل توانیر با ابراز امیدواری نسبت به اختصاص منابع قابل توجه به طرح کاهش تلفات برای دستیابی به افق پیش بینی شده، به ارایه توضیحاتی درباره هوشمندسازی و نصب ۴۵۰ هزار کنتور طرح فهام پرداخت و بر ضرورت هماهنگی شرکت های توزیع در مسایل سخت افزاری و نرم افزاری طرح فهام و اتخاذ استراتژی های هماهنگ در سطح کشور با محوریت معاونت هماهنگی توزیع توانیر تاکید کرد.

وی تاکید وزیر نیرو را درباره چاه های کشاورزی و تدبیر امور آب با استفاده از کنتورهای حجمی خاطرنشان کرد و گفت: در این زمینه راه اندازی ۵۰ هزار دستگاه کنتور برای صنعت برق هدفگذاری شده است.

این مقام مسوول، بخش توزیع را برپایه استدلال های فنی، اقتصادی و منافع مترتب بر اقتصاد ملی، بخش پیشتاز صنعت برق در جهان معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر