ההסתדרות הרפואית הישראלית שותפה להפרות גסות של זכויות אדם נגד פלסטינים, אומרים בארגון הזכויות

ארגון ללא מטרות רווח לזכויות אדם, שבסיסו בארה"ב, הגיש תלונה נגד איגוד הרופאים בשטחים הכבושים בישראל, וקבע כי היא שוללת באופן שיטתי את זכותם של פלסטינים לבריאות ובטיחות.

ההסתדרות הרפואית הישראלית שותפה להפרות גסות של זכויות אדם נגד פלסטינים, אומרים בארגון הזכויות

 

בתלונתה נגד ההסתדרות הרפואית בישראל (IMA), מפרט רופאים לזכויות אדם את תפקידם של רופאים המסייעים בעינויים של פלסטינים בידי סוכנות הריגול הפנימית של השב"כ.

בין היתר, הנושאים שעלו בתלונה שנרשמה בסינדיקט הרפואי הבינלאומי הם הפגיעה בבטיחותם של הצוות הרפואי הפלסטיני במהלך פשיטות ישראליות וכן זכותם של חולים פלסטינים לקבל טיפול רפואי.

בנוסף, היא מציינת כי ההסתדרות הרפואית בישראל התעלמה מהעדויות שהוצגו לה על ילדים מרצועת עזה, שנשלחו לטיפול במובלעת החוף הנצורה מבלי שהוריהם ילוו אותם.

התלונה מורכבת מראיות מהימנות של גופים מקומיים ובינלאומיים לכך שה-IMA נכשל שוב ושוב בחובתו להגן על זכותם של פלסטינים לבריאות עקב תוקפנות צבאיות ישראליות.

"על סמך נתוני השטח שאספנו, אנו מסיקים כי ההסתדרות הרפואית בישראל שותפה לכשלים אתיים אלו ולהפרות גסות של זכויות אדם, ואף, בחלק מהמקרים, מעניקה לה תמיכה גלויה", נכתב.

"כך, למשל, בתגובה למידע שהוגש להסתדרות הרפואית בישראל בדבר הסתערות משטרת ישראל על בית החולים הצרפתי באל-קודס במהלך הלוויתה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עקל'ה, ראש ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופסור ציון חגי. , סירב להוקיע את האירוע, רק בגלל שהוא קרה בבית חולים פלסטיני", נכתב בתלונה.

חיילים ישראלים תקפו ב-13 במאי את מסע הלוויה של אבו עקל'ה כשיצאה מבית החולים הצרפתי בשכונת שייח' ג'ראח.

העיתונאי הפלסטיני הוותיק נהרג על ידי כוחות ישראליים יומיים קודם לכן בעת ??שהיה במשימה לסקר פלישה ישראלית למחנה הפליטים ג'נין בגדה המערבית הכבושה.

מומחי זכויות אדם של האו"ם גינו את הרג אבו עקל'ה, וקראו ל"חקירה מהירה, עצמאית, חסרת פניות, יעילה, יסודית ושקופה" לגבי מותה.

הקריאות לחקירה חסרת פניות גברו מאז שהעיתונאי נורה למוות, כאשר הפלסטינים דוחים כל חקירה של המשטר הישראלי הכובש.

רופאים לזכויות אדם קראו לסינדיקט הרפואי הבינלאומי לנקוט באמצעים מעשיים כדי להבטיח שההסתדרות הרפואית בישראל תעמוד בערכים ועקרונות שנקבעו על ידי הקהילה הרפואית הבינלאומית.

בחודש שעבר, צוות דרג גבוה של חוקרי האו"ם אמר כי הכיבוש והאפליה של המשטר הישראלי נגד פלסטינים הם הגורמים העיקריים למעגלי האלימות האינסופיים ברחבי השטחים הכבושים.

הצוות, שמונה בשנה שעברה על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם כדי לחקור את "כל הסיבות הבסיסיות" לסכסוך בן עשרות שנים, הטיל את האשמה ישירה על המשטר בתל אביב בדו"ח בן 18 העמודים שפורסם ב-7 ביוני.

"סיום כיבוש האדמות על ידי ישראל... נותר חיוני בסיום מעגלי האלימות המתמשכים", אמרו חוקרי האו"ם בדו"ח, כשהם שוללים ראיות לכך שלישראל "אין כוונה" לעשות זאת.

 

عنوان
הערות שנשלחו על ידך יפורסמו באינטרנט לאחר אישור סוכנות הידיעות Moj.

הודעות המכילות לשון הרע ולשון הרע לא יפורסמו.

פרסם תגובה