איראן, סוריה חוזרות על החלטה להתעמת עם איומי ישראל, התוקפנות

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, ומקבילו הסורי, פייסל מקדאד, חזרו על נחישותם המוחלטת של מדינותיהם לפתור את הבעיות באזור, ונשבעו להגיב לאיומי ישראל ולהתעמת עם תוקפנות המשטר.

איראן, סוריה חוזרות על החלטה להתעמת עם איומי ישראל, התוקפנות

 

אמיר-עבדולהיאן ומקדד אמרו את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת שהתקיימה בבירת סוריה דמשק במוצאי שבת, כאשר שני הדיפלומטים הבכירים דנו ביחסים דו-צדדיים, סוגיות אזוריות, מאמצי סיכול טרור ואמצעים להתמודדות עם תקיפות ישראליות.

"דנו בנושאים בעלי עניין משותף בין שתי המדינות ובדרכים להגביר את שיתוף הפעולה הקבוע וארוך הטווח כדי לשרת את תושבי שתי המדינות", אמר אמיר-עבדולהיאן.

בהדגיש את שלמותה הטריטוריאלית של סוריה, אמר אמיר-עבדולהיאן שסוריה נמצאת בחזית המאבק נגד המשטר הישראלי המזויף והכובש, והוסיף כי הממשלה, ההנהגה והעם בסוריה לא יאפשרו לציונים לסכן את הביטחון האזורי כמו גם את הביטחון. של המדינה שלהם.

"אנחנו ממשיכים להציע תמיכה בלתי מעורערת להתנגדות כדי להבטיח ביטחון מתמשך באזור נגד האיומים שמציב המשטר הישראלי המזויף", הוסיף הדיפלומט האיראני הבכיר.

אמיר-עבדולהיאן גינה את התוקפנות הישראלית נגד סוריה והדגיש כי "איראן תמשיך לתמוך בסוריה כדי להתמודד עם מלחמת הטרור שהיא מתמודדת איתה", ונשבע את תמיכתה של הרפובליקה האסלאמית באחדות, שלמות ובטיחות השטח הסורי.

"אין ספק שהיחסים בין איראן לסוריה הם אסטרטגיים", אמר אמיר-עבדולהיאן. "אנו מכריזים בגאווה שהרפובליקה האסלאמית של איראן מעולם לא תעזוב את ידידיה ובני בריתה לבד בזמנים קשים".

בפגישה קודמת עם נציגי קבוצות ההתנגדות הפלסטיניות אמר אמיר-עבדולהיאן: "מתי שרצינו, הגבנו למשטר הציוני בתל אביב".

בדחיית הטענה של המשטר הישראלי על הניסיון של איראן לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה, אמר אמיר-עבדולהיאן: "זהו תרחיש מזויף של הציונים; אין לנו שום קשר לחבורה של תיירות ישראליות ותיקות".

הדיפלומט האיראני הבכיר הדגיש, "העמדה של הרפובליקה האסלאמית [בנושא פלסטין] לעולם לא תשתנה עד שתקום מדינה פלסטינית מאוחדת ברחבי מולדתם ההיסטורית עם אל-קודס הקדוש כבירה".

ההתקפות של ישראל לא יישארו ללא מענה

מקדד, מצדו, גינה את המאמצים בראשות המערב שמטרתם להרחיב את מעגל הטרור והמלחמה באזור והזהיר את המשטר הציוני כי סוריה מסוגלת להגיב לתקיפות הציוניות.

"אנחנו אומרים לישראל שלמעצמה הנתמכת על ידי ארה"ב יש גבולות וישראל חייבת לדעת שהתקיפות שלה לא יישארו ללא מענה", הוסיף הדיפלומט הסורי הבכיר.

סוריה אוחזת במיליטנטיות הנתמכת על ידי חוץ מאז מרץ 2011. ממשלת סוריה טוענת כי המשטר הישראלי ובעלי בריתו המערביים והאזוריים מסייעים לארגוני טרור תקפירי שממיטים הרס במדינה.

ישראל פוגעת לעתים קרובות בעמדות צבאיות בתוך סוריה, במיוחד אלה של תנועת ההתנגדות הלבנונית חיזבאללה שמילאה תפקיד מרכזי בסיוע לצבא סוריה במאבקו בטרוריסטים הנתמכים על ידי חוץ.

המשטר התל אביבי בעיקר שותק על התקפותיו על שטחים סוריים, שרבים רואים בהם תגובת ברך להצלחתה הגוברת של ממשלת סוריה להתמודד עם הטרור.

ישראל היא התומכת העיקרית של קבוצות טרור שהתנגדו לממשלת הנשיא בשאר אל-אסד מאז פרצה מיליטנציות בגיבוי זר בסוריה.

מקדד גם הצביע על היחסים השורשיים בין שתי המדינות ועל הדרכים לשיפור המצב באזור, ואמר כי יחסי דמשק-טהרן יועילו לכל האזור והעולם.

איראן מוכנה להציע פתרון להקלת המתיחות בין סוריה לטורקיה

במקום אחר במהלך הלחיצה המשותפת, הדגיש אמיר-עבדולהיאן כי איראן פועלת לקראת פתרון מדיני כדי למנוע מטורקיה לפלוש לצפון סוריה לאחר שאנקרה איימה לפתוח במתקפה חדשה במדינה הערבית.

"הבענו נכונות להציע פתרון מדיני כדי לסייע בהקשר זה. נקדיש את כל המאמצים שלנו כדי למנוע כל פעולה צבאית", אמר אמיר-עבדולהיאן והוסיף כי שוחח גם עם גורמים טורקים על פתרון דיפלומטי.

"כל פעולה צבאית טורקית בצפון סוריה תהיה גורם מערער יציבות באזור", אמר.

שר החוץ הסורי גם בירך על מאמציה של איראן להקל על המתיחות בין אנקרה לדמשק ואמר: "יש לנו אמון ברפובליקה האסלאמית של איראן ולא באחרות".

טורקיה מבצעת מספר פלישות לחלקים הצפוניים של סוריה השכנה מאז 2016 כדי להשיב מלחמה נגד חמושים כורדים הידועים בשם יחידות ההגנה העממיות (YPG).

אנקרה מקשרת את YPG לקבוצת הטרור של מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), שנלחמת במלחמת בדלנות קטלנית נגד טורקיה במשך עשרות שנים.

عنوان
הערות שנשלחו על ידך יפורסמו באינטרנט לאחר אישור סוכנות הידיעות Moj.

הודעות המכילות לשון הרע ולשון הרע לא יפורסמו.

פרסם תגובה