سرخط خبرها
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

بورس در اولین روز هفته ریزش کرد

بازار سرمایه در ادامه روند کاهشی که از ۲۲ دی ماه آغاز شده، امروز نیز افت کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش بیش از ۳۷ هزار واحد به رقم دو میلیون و ۷۶۴ هزار واحد رسید و کانال ۲.۸ میلیون را از دست داد.

رشد بورس
به گزارش خبرگزاری موج

، در سیزدهمین روز بهمن‌ماه ۱۴۰۳ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۷ هزار و ۳۱۸ واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و ۷۶۴ هزار و ۱۱۶ واحد رسید. از ۲۲ دی‌ماه به بعد بازار سهام دچار نوسان کاهشی شده و فقط سه روز مثبت بوده است.

روز شنبه شاخص هم‌وزن نیز ۹۴۰۵ واحد کاهش داشت و در عدد ۸۶۹ هزار و ۱۶۹ واحد ایستاد.

در اولین روز هفته حدود ۵۱۹ هزار فقره معامله به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. از نمادهای پر تراکنش نیز می‌توان به سیسکو، بپویا و غانیزان اشاره کرد.

روز سیزدهم بهمن ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران نیز ۱۷۱ واحد کاهش یافت و به ۲۶ هزار و ۴۳۲ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۳۴۳ هزار فقره و ارزش آن ۷۸ هزار میلیارد تومان بود.

نیشکر و دزاگرس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند اما ومپنا اثر منفی ایجاد کرد. نیشکر، ومپنا و دزاگرس نیز از نمادهای پرتراکنش فرابورس بودند.

بازار سهام از روز دوم آبان روند صعودی به خود گرفته و در ادامه رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند. تا جایی که در این مدت شاخص کل بورس حدود ۴۰ درصد رشد کرد که بیشترین میزان بازدهی را در مقایسه با بازارهای رقیب مثل ارز، سکه و طلا از آن خود کرد.

یکشنبه ۲۷ آبان بازار سرمایه پس از حدود چهار ماه کانال ۲.۲ میلیون واحد را پس گرفت و یکشنبه چهارم آذر از مرز ۲.۳ میلیون واحد عبور کرد.

سه‌شنبه ششم آذر پس از حدود ۱۹ ماه کانال ۲.۴ میلیون واحد را پس گرفت، ۱۴ آذر برای نخستین بار وارد کانال ۲.۵ میلیون واحد شد و پس از آن رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند؛ به طوری که ۲۴ آذرماه به کانال ۲.۶ میلیون دست یافت، یکم دی کانال ۲.۷ میلیون واحد را فتح کرد، چهارم دی وارد محدوده ۲.۸ میلیون شد، ۱۸ دی ماه از کانال ۲.۹ میلیون واحد عبور کرد اما ۲۳ دی مجددا به پایین این کانال سقوط کرد و روز ۱۳ بهمن نیز برای دومین بار در هفته‌های اخیر به پایین کانال ۲.۸ میلیون رسید.

برخی کارشناسان معتقدند بازار سرمایه به لحاظ بنیادی شرایط مطلوبی دارد، اما متغیرهای سیاسی، کمبود نقدینگی، عدم اعتماد سهامداران و فعالیت نوسان‌گیری تاکنون باعث شده تا بازار نتواند آن‌طور که باید و شاید رشد کند. با این حال بورس در هفته‌های اخیر رکوردشکنی کرده و برای اولین بار وارد کانال ۲.۹ میلیون واحد شده بود.

عبدالناصر همتی - وزیر اقتصاد - اخیرا گفت: بورس در چند ماه گذشته رشد خیلی خوبی داشته، فقط به این خاطر که سعی کردیم قیمت‌گذاری دستوری و دخالت را انجام ندهیم و در عین حال حمایت کنیم. دولت فقط باید در زمان شکست بازار دخالت کند نه اینکه خودش در همه امور بازار ورود کند.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه