سرخط خبرها
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق

وزیر نیرو ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکل تامین سوخت نیروگاهی توسط وزارت نفت گفت: همه نیروگاه‌های کشور آماده تولید برق هستند و به جهت فنی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند.

وزیر نیرو
به گزارش خبرگزاری موج

، عباس علی‌آبادی امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعت برق استان خوزستان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از انجام نخستین سفر استانی خود در مقام وزیر نیرو به استان خوزستان، گفت: ما شرایط سختی را از نظر ناترازی انرژی پشت سر گذاشتیم و شرایط سختی را نیز پیش رو داریم.

وزیر نیرو با بیان اینکه هم‌اکنون نیز در ناترازی قرار داریم، تاکید کرد: همه نیروگاه‌های کشور آماده تولید برق هستند و به جهت فنی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مشکل تامین سوخت برای نیروگاه‌های کشور را به زودی وزارت نفت حل خواهد کرد، ادامه داد: بر این اساس انتظار می‌رود تولید برق کشور در وضعیت مطلوب‌تری ادامه داشته باشد.

علی آبادی در ادامه با بیان اینکه رییس جمهور  در این باره نکاتی را مورد تاکید قرار داده است، افزود: وزارت نیرو مشکلی ندارد و آماده تامین برق بوده و درصدد اجرای برنامه‌های گسترده برای تحول راهبردی برای تولید برق است.

وزیر نیرو یادآور شد: وزارت نیرو برای تحول راهبردی در حوزه تولید برق به جای تولید سنتی و استفاده از سوخت‌های فسیلی به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌رود که این گام بزرگی است و در این راستا در بحث الکترونیک قدرت برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور فراهم سازی زیرساخت‌های مناسب انجام شده است.

علی آبادی با بیان اینکه اکنون حدود ۱۳۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم به تولید ۳۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر برسیم؛ این عدد بزرگی است اما این گام بزرگ را با همکاری یکدیگر در کشور برخواهیم داشت.

وزیر نیرو با اشاره به کلنگ‌زنی نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی در خوزستان، ابراز داشت: امید است تا پیک تابستان سال آینده ظرفیت کامل این نیروگاه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این فرصت کوتاه فعالیت وزارت نیرو در دولت چهاردهم که حدود ۸۱ روز از آن گذشته است، حدود ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه‌جدید به مدار تولید رسید و حدود ۸۰۰ مگاوات نیروگاه تا پایان سال جاری به مدار تولید خواهند رسید و تا پیک تابستان سال ۱۴۰۴ حدود ۷۰۰ مگاوات نیروگاه جدید دیگر در مدار تولید قرار می گیرد.

علی آبادی در ادامه بر بهبود وضعیت نیروگاه‌های سنتی به منظور افزایش راندمان تولید ابراز امیدواری کرد و افزود: اینکه ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌ تجدیدپذیر به مدار خواهد آمد اتفاق بسیار خوشایندی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات نوید بخش حصول نتایج و شرایط خوب خواهد بود البته من معتقد هستیم در این زمینه در کنار لطف خداوند نیازمند تعامل و همکاری همگان هستیم تا در دولت وفاق ملی از شرایط سخت عبور کنیم.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه