سرخط خبرها
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

سامانه خودنویس فرصتی برای شفافیت و کاهش واسطه‌ها در بازار املاک

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اهمیت راه‌اندازی «سامانه خودنویس» در ایجاد شفافیت و کاهش واسطه‌گری در قراردادهای اجاره بها گفت: این سامانه در صورت اجرای صحیح می‌تواند به عدالت در بازار املاک نزدیک‌تر شود و بهبود شرایط برای مردم فراهم کند.

سامانه خودنویس

احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره تأثیر راه اندازی سامانه خودنویس بر معاملات بازار اجاره بها گفت: سامانه خودنویس یک گام مهم در جهت کاهش واسطه‌گری و ایجاد شفافیت در معاملات ملکی است. ما همواره با مشکلات ناشی از وجود واسطه‌ها در بازار املاک مواجه بوده‌ایم و مردم عادی مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای خرید یا اجاره ملک بوده‌اند. این سامانه می‌تواند به کاهش این هزینه‌ها کمک کند و فرآیندهای معاملات ملکی را ساده‌تر و شفاف‌تر کند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که در بازار املاک با آن مواجه هستیم، وجود دلال‌ها و واسطه‌هایی است که به شکل غیرشفاف عمل می‌کنند و باعث افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها می‌شوند. سامانه خودنویس این امکان را فراهم می‌کند که مردم بدون نیاز به واسطه‌ها، معاملات خود را انجام دهند و از این طریق بتوانند به قیمت‌های واقعی‌تری دست پیدا کنند."

آریایی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این سامانه به طور کامل می‌تواند دلالی را از بین ببرد، توضیح داد: از بین بردن کامل دلالی شاید کار دشواری باشد، چرا که واسطه‌ها همیشه بخشی از بازار بوده‌اند. اما مهمترین مسئله این است که بتوانیم واسطه‌گری را به سمت شفافیت و کنترل بیشتر هدایت کنیم. سامانه خودنویس می‌تواند یک قدم مثبت در این راستا باشد، اما نیازمند نظارت دقیق و اجرای صحیح است.

نماینده مردم ملایر در ادامه تاکید کرد: اگر ما نتوانیم نظارت کافی بر عملکرد سامانه‌های مشابه داشته باشیم، ممکن است شاهد بروز مشکلات جدیدی باشیم. بنابراین، دولت و نهادهای مسئول باید با دقت بیشتری بر عملکرد سامانه خودنویس نظارت کنند تا از بروز تخلفات و سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود. هرچند این سامانه می‌تواند کمک بزرگی به کاهش قیمت‌ها و بهبود شرایط معاملات ملکی کند، اما باید مراقب باشیم که واسطه‌ها به شکل‌های دیگری وارد عمل نشوند.

آریایی‌نژاد در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای دقیق این سامانه و همکاری همه نهادهای مرتبط، بتوانیم گامی به سوی شفافیت و عدالت در بازار املاک برداریم. این سامانه می‌تواند به مردم کمک کند تا بدون نگرانی از واسطه‌گری و دلالی، معاملات خود را انجام دهند و از قیمت‌های غیرمنطقی دور بمانند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه