English

عادل فردوسی پور غایب بزرگ جام ملت های آسیا

مجری و گزارشگر محبوب کشور، در طی همه این روزها که از شروع مسابقات جام ملت های آسیا می گذرد، تنها گزارش یک مسابقه آن هم بدون حضور در مقابل دوربین ها را به عهده داشته است.

عادل فردوسی پور غایب بزرگ جام ملت های آسیا

محمدصالح حجت الاسلامی- خبرگزاری موج: پیش از این احسان شیعه مدیر شبکه ورزش در گفت و گویی با یکی از خبرگزاری ها از برنامه ریزی ویژه برنامه های این مسابقات از یک ماه پیش خبر داد و گفته بود که با خرید باکس صدا و تامین امکانات ویژه در امارات، مسابقات به طور مستقیم از امارات گزارش می شود و در صورت بروز اشکال و ایراد فنی، گزارشگری در داخل استودیو به انجام این کار می پردازد.

از سخنان این مدیر رسانه ای این گونه بر می آمد که در هر هفته یک نوبت گزارش برای عادل فردوسی پور در نظر گرفته شده است. البته اگر حضور فردوسی پور را واکنشی به زمزمه ها و پیگیری های شبکه های مجازی و رسانه ها ندانیم، برنامه ریزی عجیبی که در واقع نادیده گرفتن توانمندی یک برنامه ساز، مجری و گزارشگر با سابقه و محبوب در حوزه فوتبال است و به نظر می رسد که در ادامه اتفاقات ماه های گذشته و برداشت هایی که از کلید خوردن بحث حذف او از آنتن تلویزیون است، شکل گرفته است.

از سویی دیگر، البته باید منصف بود و اذعان داشت که تعطیلی برنامه پر بیننده 90 در این روزها به دلیل هیچ توطئه و تصمیم مدیریتی اتفاق نیفتاده بلکه می دانیم که در شرایط عادی برنامه 90 در بین دو نیم فصل پخش نمی شود اما امسال یک هفته هم اضافه تر از برنامه روتین خود ویژه برنامه ای را برای جام ملتها به روی آنتن برد و پس از آن عادل فردوسی پور با مخاطبین تا بعد از این مسابقات خداحافظی کرد.

گرچه عادل فردوسی پور برنامه 2018 را در طول ایام برگزاری مسابقات بزرگ و مهم جام جهانی به روی آنتن برد که البته تنش زیادی را هم بین او و مدیران رسانه ملی ایجاد کرد، اما در حال حاضر هم محمد حسین میثاقی برنامه 2019 را هر شب با آیتم های متنوع و دکوری قابل قبول اجرا می کند که به نظر می رسد بر اساس آمارهایی که اعلام می شود از مقبولیت خوبی هم برخوردار شده و به عنوان مثال اعلام شده که  2 میلیون و 600 هزار نفر از طریق اپلیکیشن روبیکا با آن در ارتباطند که آمار قابل توجهی است.

به هرحال گرچه هیچ کس مخالفتی با جوانگرایی و استفاده از پتانسیل های جدید در همه عرصه ها ندارد اما قطعا فرصت سوزی و از بین بردن سرمایه های اجتماعی هم مذموم و ناپسند است. بویژه در زمانی که نداشتن جذابیت و عدم جذب مخاطب، از معضلات گریبانگیر کلیه برنامه های رسانه ملی در عصر رقابت رسانه ای است.

ضمن اینکه عادل فردوسی پور از بسیاری از همکارانش همچون سرهنگ علیفر و حتی جواد خیابانی که در لیست مقبول مدیران قرار گرفته اند، از سن و سابقه کمتری برخوردار است و بنابراین اگر بر اساس نگاه جوانگرایی فلسفه این حرکت را تعریف کنیم قطعا افراد دیگری هستند که در اولویت قرار خواهند گرفت.

نکته مهمتر از همه در این رابطه ارزش تجربه و تسلط یک مجری است که شاید نتوان آن را با معیارهای دیگر در مشاغل دیگر مقایسه کرد و با نگاهی به برنامه های مخصوص جام ملت های آسیا عدم تسلط برخی همکاران عادل فردوسی پور بیش از پیش به چشم آمده و حتما این نکته از نظر مدیران رسانه ملی هم مغفول نخواهد ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • عبدالرحیم نصیری

    چراسرمایه یک کشور را به راحتی کنار میزارید بدون هیچ دلیلی مگه ما چندتا عادل داریم خصومت های شخصی راکنار بگذارید بهتر میشود

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه