English

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور خبر داد:

افتتاح صحن حضرت فاطمه‌ الزهرا(س) در نجف اشرف

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور از افتتاح قریب الوقوع صحن حضرت فاطمه‌ی زهرای نجف اشرف در آینده ایی نزدیک خبر داد.

افتتاح صحن حضرت فاطمه‌ الزهرا(س) در نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مجید نامجو، جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، عصر امروز در نشست مسئولان و دست اندرکاران ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان در رشت، گفت: صحن حضرت فاطمه‌ی زهراء سلام الله علی‌ها، ۲۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد که می‌تواند زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات بهینه به زائران را در نجف اشرف مهیا کند.

این مسئول، افزود: تکمیل صحن حضرت فاطمه‌ی زهراء سلام الله علی‌ها به همراه ساخت تل زینبیه و شبستان حضرت زینب سلام الله علی‌ها در کربلای معلا و طرح توسعه‌ی حرم سامرا از جمله طرح‌هایی است که در دست ساخت است.

به گفته ی وی، این طرح‌ها با همکاری مردم ۲ کشور ایران و عراق و به صورت مشترک بنا یا نوسازی می‌شود.

نامجو اضافه کرد: حجم نذورات جمع آوری شده برای بازسازی عتبات عالیات در ایران هر سال ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و این افزایش در ۷ ماه منتهی به پایان مهر ماه امسال هم مشهود بود.

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه با اشاره به مظلومیت مردم مسلمان غزه و فشار وارده به آنان در پی محاصره‌ی شدید اقتصادی، از آمادگی این ستاد برای جمع آوری کمک‌های مردمی به مردم غزه خبر داد و افزود : مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره‌ی حساب‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور واریز کرده و کمک‌های غیر نقدی خود را هم به دفاتر ستاد‌های استانی تحویل دهند.

مجید دوهندو رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان هم با اشاره به جایگاه ویژه‌ی گیلان در اهدای نذورات مردمی به اعتاب مقدسه تصریح کرد: گرچه استقبال عموم مردم به این کار هر سال به نحو چشمگیری در حال افزایش است، اما برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب، فرهنگ سازی و ارایه‌ی گزارش به مردم برای تسهیل در ارایه‌ی خدمات رفاهی و زیارتی به زائران اعتاب مقدسه‌ی عراق از الزامات کار است.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی مدیر حوزه‌های علمیه‌ی گیلان هم با اشاره به هجمه‌های روزافزون رسانه ایی و تبلیغی دشمنان علیه ارزش‌های دینی و مذهبی امت اسلام ، خدمت در حوزه‌ی اعتاب مقدسه را فرصتی برای جلب توجهات حضرات معصومین و مقابله با بدخواهی‌های دنیای کفر و حرکت در مسیر عزت و سربلندی دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر