English

در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه؛

تفاهم نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه کردستان امضا شد

تفاهم نامه همکاری میان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه کردستان در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه کردستان امضا شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: در راستای تحقق شعار سال اقدام به تهیه سند راهبردی کرده ایم و در تولید اشتغال آفرین گام هایی برداشته شده است.

بختیار خلیقی با بیان اینکه مسئولان کشوری بارها اعلام کرده اند که کردستان در مسیر صنعتی شدن است، اظهار کرد: هزار و ۱۶۱ واحد صنعتی در استان داریم که از این تعداد ۵۸۷ واحد فعال و مابقی غیرفعال و نیمه فعال هستند.

وی افزود: یکی از برنامه های ما دستیابی به اهداف تعیین شده شامل رشد هشت درصدی صنعت، رشد ۲۳ درصدی تجارت و رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به اهداف انعقاد این تفاهم نامه اشاره کرد و ادامه داد: فاصله ای بین مجموعه صمت و دانشگاه وجود داشت که انتظار می رود این میزان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

خلیقی یادآور شد: این تفاهم نامه در زمینه های علمی و تحقیقاتی و با هدف استفاده از امکانات طرفین و گسترش دانش اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از استراتژی های ما تعامل با دیگر دستگاه ها و مراکز آموزشی است، بیان کرد: با این تفاهم نامه می توان از توانمندی های طرفین به طور مطلوب استفاده کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مدت اجرای این تفاهم نامه ۲ سال است، گفت: آشنایی دانشجویان فنی و مهندسی با محیط کار، جذب نیروی بومی به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای صنعتی و معدنی، مشارکت در انجام پروژه های فناورانه و فراهم کردن زمینه مناسب برای ترغیب دانشجویان به رشته های فنی و مهندسی و تامین نیاز نیروی انسانی واحدهای تولیدی استان و حمایت از پایان نامه های دانشجویی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

خلیقی با تاکید بر اینکه همکاری لازم باید بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود، اظهار کرد: در حوزه طلا ۵۷ برگه آنومالی، ۳۶ آنومالی مس، ۱۸ آنومالی آهن در کردستان کشف شده و کارهای اکتشافی آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: ۱۲۱ صنایع معدنی همچون صبا نور در کردستان وجود دارد و نیاز است برای تقویت این صنایع از ظرفیت دانشگاه استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه