English

واکنش ها به شادی گل مهدی ترابی

شادی مهدی ترابی بعد از گلش مقابل پیکان در مدت زمانی کوتاه، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت.

واکنش ها به شادی گل مهدی ترابی

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی ترابی در هفته هفتم لیگ برتر نوزدهم فوتبال ایران و در بازی حساس تیمش برابر پیکان در همان نیمه اول یک گل حساس برای پرسپولیس به ثمر رساند. او شادی پس از گل جالبی انجام داد و یک شعار مکتبی و با بصیرت را روی پیراهن خود به نمایش گذاشت. این بازیکن بعد از گلزنی با حرکت به سمت دوربین‌های تلویزیونی، ضمن بالا زدن لباس تیم پرسپولیس، نوشته‌ای را که در تیشرت زیرین آن بود به معرض دید رسانه‌ها و تماشاگران گذاشت؛ بر روی تیشرت مهدی ترابی به دو زبان فارسی و انگلیسی این عبارت که "تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری" نقش بسته بود.

ترابی درباره نوشته‌ رو پیراهن خود در بازی با پیکان که بعد از گلزنی آن را نشان داد گفت: این کار من گوشزدی به برخی از مردم و مسئولان بود.

این اقدام بازیکن تیم پرسپولیس در مدت زمانی کوتاه، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پی حرکت جالب این بازیکن پرسپولیس، با انتشار پستی در صفحه توییترش نسبت به اقدام شایسته مهدی ترابی واکنش نشان داد و در صفحه توییترش نوشت:

 

«‌بازیکن ۲۵ ساله پرسپولیس، شادی بعد از گلزنی خود را با نمایش شعار حک شده روی پیراهنش نشان داد:

تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری

این هم نظر جوان انقلاب نکرده‌ی جنگ ندیده!

آقایان مدعی! شرم کنید»

سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد در فضای مجازی چنین پستی را منتشر کرد:

 

«قل الحق و لو کان مُرّا

حرف حق مهدی ترابی کام عده‌ای را تلخ کرد و با فحاشی، هتاکی و استهزاء میزان ادب، انصاف، منطق و تحمل نظر مخالف خود را مثل همیشه نشان دادند! بهرحال واکنش‌های عصبی و عقده گشایانه در برابر این حرف حساب بیانگر اصابت تیر به هدف است!»

در ادامه نیز بخشی از توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین این حرکت مهدی ترابی را مشاهده می‌کنید:

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی4

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی3

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی9

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی1

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی6

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی2

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی5

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی8

توئیت‌ های کاربران فضای مجازی در تحسین ترابی7

محمد انصاری هم تیمی ترابی نیز با انتشار آیه‌ای از قرآن  در استوری صفحه اینستاگرامش از ترابی حمایت کرد. انصاری در این استوری نوشت: " آن‌ها دل‌هایی دارند که با آن نمی‌فهمند؛ و چشمانی که با آن نمی‌بینند؛ و گوش‌هایی که با آن نمی‌شنوند. قرآن، اعراف ۱۷۹. "

حمایت محمد انصاری از مهدی ترابی

واکنش ها به شادی گل مهدی ترابی1

واکنش ها به شادی گل مهدی ترابی

واکنش ها به شادی گل مهدی ترابی4

واکنش ها به شادی گل مهدی ترابی3

واکنش ها به شادی گل مهدی ترابی2

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به نوشته روی پیراهن مهدی ترابی گفت: این کلام که اطاعت از رهبری تنها راه نجات کشور است، حقیقت بوده و این کلام الهی و واقعیت است و شعار نیست.

سلامی اظهار کرد: من این جوان فوتبالیست را ستایش می کنم که این شجاعت را داشت یک پیام الهی و جهانی را از روی سینه اش ارسال کرد که اطلاعت از رهبری تنها راه نجات کشور است.

* همچنین صدیقه برهون مادر شهید تبریزی برای مهدی ترابی که بعد از زدن گل به پیکان زیر پیراهنش شعار «تنها راه نجات کشور= اطاعت از رهبری» را به نمایش گذاشت، تحفه‌ای فرستاده است.

مادر شهید محمد خلیل پورنهر، طی نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خواسته، مهدی ترابی از محل حقوق شهید این خانواده، به سفر معنوی مشهد مقدس برود.

این مادر شهید تبریزی می‌گوید: او مرا به یاد فرزند شهیدم انداخت و دوست دارم هر حاجتی که دارد از امام رضا (ع) بگیرد.

مادر شهید پورنهر از ترابی خواسته پیراهنی که شعار اطاعت از رهبری را روی آن نوشته بود به ایشان هدیه بده.

حسین شمس سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان نیز به حرکت مهدی ترابی پس از گلزنی به پیکان واکنش نشان داد و گفت:‌ به هر حال هر کسی با اعتقاداتش زندگی می‌کند و این مسئله در همه جای دنیا مرسوم است که بازیکنان زیر پیراهن‌شان عکس یا شعاری می‌گذارند. همانطور که اهانتی به پیامبر اسلام (ص) شده بود و بازیکنان مسلمان در سراسر دنیا شعارهایی علیه این مسئله زیر پیراهن‌شان گذاشته بودند تا به این ترتیب اعتراض خود را به این مسئله نشان دهند. در کشور ما هم رسم بر این است که معمولاً اسم ائمه (ع) زیر پیراهن بازیکنان نوشته می‌شود اما درباره کاری که مهدی ترابی کرد باید بگویم که او از عمق وجودش پیامی از مقام معظم رهبری را به همه نشان داد و کسی نمی‌تواند بابت این مسئله به او ایراد بگیرد. البته برخی‌ها در فضای مجازی صحبت‌های غیرواقعی انجام دادند که تعداد آنها محدود است. من ترابی را سال‌ها است می‌شناسم و او از فوتسال به فوتبال معرفی شد. او پسر بسیار معتقدی است و من شک ندارم که ترابی به دلیل اعتقاداتی که دارد، این کار جالب را انجام داد و به نظرم او می‌تواند الگویی برای نسل جوان کشورمان باشد.

*  حجت‌الاسلام علی خورشیدی اطهر امام جمعه دندی با اشاره به حرکت مهدی ترابی بازیکن تیم پرسپولیس که روی پیراهن خود نوشته بود تنها راه نجات کشور اطاعت از رهبری است و تجلیل از این اقدام،گفت: عده‌ای این اقدام را برنمی‌تابند و بر او خرده می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • احمد

    ببین کار قشنگی کردی پسر.افتاد!!!

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه