English

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی:

هرمزگان دارای بالاترین درصد کلاس گذاری در قطب ۵ کشور است

معاون امورآموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: هرمزگان دارای بالاترین درصد کلاس گذاری در قطب 5 کشور است.

هرمزگان دارای بالاترین درصد کلاس گذاری در قطب 5 کشور است
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، جلسه معاونین سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش قطب پنج کشور با حضور بروجی معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی، شعبانی رئیس اداره حراست سازمان نهضت سوادآموزی کشور، موسوی مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان، محسنی مدیرکل صنایع دستی استان، رجبی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان و همچنین معاونین سوادآموزی قطب پنج کشور به میزبانی استان هرمزگان در محل باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

غلامرضا بروجی معاون امورآموزشی سازمان ضمن تحلیل عملکرد معاونت سوادآموزی در این جلسه اظهار داشت: استان هرمزگان در بین استان های قطب 5 بالاترین درصد تحت پوشش و کلاس گذاری را نسبت به حجم ابلاغی سازمان دارد.  

معاون امور آموزشی سازمان بااشاره به گام دوم نهضت سوادآموزی تشریح کرد: تدوین و ترسیم طرح ها و اساس نامه ها باید بر مبنای سوادهای نوین و جدید باشد. 

وی در راستای مذاکرات خود با رئیس اداره استثنائی هرمزگان جهت انعقاد تفاهم نامه فی مابین دو سازمان، به اجمال از اهداف متعالی نهضت سوادآموزی به افراد کم برخوردار،افراد معلول بازمانده از تحصیل و ظرفیت های دو سازمان برای هم پوشانی اقدامات، مطالبی را خاطرنشان کرد و گفت: جنس کار در نهضت سوادآموزی و سازمان استثنایی شبیه به همدیگر است.

بروجنی بیان داشت: امیدواریم در راستای تحقق منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، با همکاری مشترک، شاهد اقدامات آموزشی و ارائه مهارت های زندگی و حرفه ای مناسب برای دست یابی به اهداف خود باشیم. 

وی با اشاره به نقش دستگاه های اجرایی در قراردادهای دو جانبه بیان داشت: مهم ترین اولویت باید مهارت آموزی و مناسب سازی آموزش و فرهنگ در راستای اهداف اساسی سازمان ها قرار گیرد. 

در ادامه این جلسه، رجبی رئیس اداره آموزش و پرورش استثایی از توانایی و مهارت تیم فوتسال و گروه سرود دانش آموزان استثایی در  کسب مقام اول کشوری خبر داد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی کارگاه تولیدی اشاره کرد و گفت: در راستای شکوفایی استعدادها و توانایی دانش آموزان کارگاه های آموزشی را به کارگاه های تولیدی ارتقا داده ایم. 

وی ضمن تبیین تولیدات و محصولات دستی  توسط دانش آموزان تصریح کرد: تولیدات دستی دانش آموزان استثنایی با برند «ماه» به فروش می رسد. 

رجبی از موفقیت دانش آموز ناشنوای تیم فوتسال در مالزی به عنوان قهرمان دنیا ابراز امیدواری کرد. 

احمد جعفری معاون سوادآموزی هرمزگان جهت تشریح عملکرد سوادآموزی استان بیان داشت: هم اکنون نرخ باسوادی در استان به 57 درصد ارتقا پیدا کرده است و در سال جاری نیز 920 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته است. 

معاون سوادآموزی استان با اشاره به جذب سوادآموزان و زمان برگزاری کلاس ها بیان کرد: هم اکنون وضعیت کلاس گذاری امسال به 25 درصد ارتقاء یافته است. 

محسنی مدیر کل صنایع دستی و گردشگری استان در راستای انعقاد تفاهم نامه مشترک یادآور شد: 90هزار استاد کار صنایع دستی آماده برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی به سوادآموزان هستند. 

وی افزود: هنر آموزان در پایان دوره ها موفق به کسب مدرک و دریافت تسهیلات در شرایط مناسب خواهند شد. 

موسوی مدیر کل منابع طبیعی آبخیزداری در راستای اشتغال زایی سوادآموزان مطرح کرد: تولید و کاشت ۱ میلیون نهال در استان هرمزگان توسط نیروی انسانی سوادآموز و آموزش دهنده در سال جاری انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به نهال های مورد نظر استان بیان کرد: تولید و کاشت نهال هایی اعم از جم، کهور، حرا و کنار توسط سوادآموزان در دستور کار قرار می گیرد. 

موسوی سپس به ارائه گواهینامه معتبر و ایجاد اشتغال در پایان دوره ها به سوادآموزان اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه