English

پلیس فتا با شایعه سازان در فضای مجازی برخورد می کند

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: پلیس فتا با اجرای طرح عملیاتی برخورد علیه شایعه سازی در فضای مجازی با عوامل تولید و یا منتشرکنندگان اینگونه محتواها برابر قانون برخورد می کند.

پلیس فتا با شایعه سازان در فضای مجازی برخورد می کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرگرد احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در راستای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی در حوزه فضای مجازی اظهار داشت: اخیراً در فضای مجازی اخبار کذبی در زمینه های مختلف انتشار منتشر می شود که این گونه اقدامات موجب تشویش و نگرانی اذهان عمومی شده است.
سرگرد بهمنی تصریح کرد: یکی از آسیب های فضای مجازی برای شهروندان شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار کذب در این محیط است که منجر به تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از اخبار و اطلاعاتی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد واقعیت ندارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین منبع دریافت اخبار و اطلاعات صحیح و درست رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی است چرا که این رسانه‌ها با توجه به رسالت خود در اطلاع‌رسانی قطعاً دقیق‌ترین و درست‌ترین اخبار و اطلاعات را منتشر می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به عموم شهروندان و مردم فهیم استان توصیه کرد: اگر خبر یا مطلبی را در کانال‌ها و گروه‌های غیر رسمی مشاهده کرده و در صورت جست و جو موفق به یافتن آن در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی نشدند، به دنبال کشف منبع آن خبر باشند و تا آن را از منبع قابل اعتماد دریافت نکرده‌اند نسبت به انتشار آن اقدام نکرده و یا ذهن خود را با آن مطلب درگیر نکنند.
سرگرد بهمنی با بیان اینکه هرگونه انتشار اکاذیب و شایعات در فضای سایبر جرم و پیگرد قانونی دارد، عنوان کرد: پلیس فتا با اجرای طرح عملیاتی برخورد علیه شایعه سازی در فضای مجازی با عوامل تولید و یا منتشرکنندگان اینگونه محتواها برابر قانون برخورد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه