English

افزایش ۳۳ درصدی تردد ناوگان بین المللی در استان خراسان رضوی در سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: کل تردد ناوگان شامل ترانزیت ورودی - خروجی و صادراتی- وارداتی از مجموع پایانه های مرزی فعال استان طی دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد و از لحاظ کل تناژ جابجا شده ۴۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۳۳ درصدی تردد ناوگان بین المللی در استان خراسان رضوی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، جعفر شهامت اظهار داشت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۷۴ هزار تردد با جابجایی بیش از یک میلیون تن کالا از چهار پایانه مرزی استان تردد داشته اند.

به گفته وی بیش از ۲۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل ۵۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق سه پایانه مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد از کشور خارج شده است که با رشد ۳۱ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان داشت: در همین مدت بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل ۱۴۵ هزار تن کالای ترانزیتی از سه پایانه مرزی مذکور وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد تغییری نداشته است.

شهامت گفت: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۱۵۹۸۸ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۱۵۵۹ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان در دو ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۳ و ۱۷۴ درصد افزایش داشته است.

شهامت همچنین بیان داشت: اگرچه در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل کل تردد ورودی و خروجی مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه برابر با ۹ درصد افزایش داشته است اما ترانزیت ورودی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل تغییری نداشته است و تردد ناوگان ترانزیت خروجی به میزان شش درصد کاهش یافته است.

شهامت میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج را نزدیک به ۹۰۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان را ۶۷۰ دستگاه اعلام کردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه