English

با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور:

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با حضور صباغیان قائم مقام کمیته امداد کشور ،جمعی از مسئولان استانی ، امدادگران کمیته امداد استان مرکزی و اصحاب رسانه در سالن آیت الله اراکی برگزار شد .

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مهدی صالحی، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی ،ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان و خیر مقدم به مدعوین گفت:در طول سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای خدمت رسانی به اکرام داشته ترین افراد نزد خداوند که ولی نعمتان کمیته امداد هستند انجام شده که امیدواریم با تعامل ،همدلی و همکاری مسئولین دراینده گام های موثرتری در راستای عمل به فرامین رهبری و رهنمودهای ریاست کمیته امداد برداشته شود.

در ادامه مجید مومنی،مدیر کل سابق کمیته امداد استان مرکزی خلاصه گزارشی از عملکرد کمیته امداد استان مرکزی ارائه نمود و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و شهید جمهور آیت الله رئیسی گفت: خدمت در کمیته امداد به عنوان نهادی مردم پایه و خدمت محور سعادت می خواهد تا به بهترین بندگان خدا که دلهایشان عرش کبریایی است و نزد خداوند آبرویی دارند خدمت نمود.

وی افزود:استان مرکزی به عنوان استان امامین انقلاب ۲۵درصد مفاخر کشور را در خود پرورش داده است.

مومنی اظهار داشت:اگر چه استان مرکزی در مرکز کشور واقع شده ولی دارای مناطق محروم بسیاری است این در حالیست که به نسبت کشور که آمار خانواده های تحت حمایت ۲و یک دهم درصد است ولی در استان مرکزی یک و هشت دهم درصد خانواده های تحت حمایت داریم.

وی افزود: در استان مرکزی ۴۲ هزار و ۹۴۶خانوار با جمعیت ۷۶ هزار و ۵۳۰ نفر تخت پوشش می باشند که ۶۳ درصد آنان را زنان سرپرست خانوار و باقی آقایان تشکیل می دهند.

مومنی با بیان اینکه در استان مرکزی ۱۱ هزار دانش آموز و۷۷۰ دانشجو تحت حمایت این نهاد می باشد تصریح کرد: در استان ۴۳هزار و ۲۷۳هزار نفر حامی طرح های محسنین و ایتام هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲۳هزار خانواده صندوق صدقات را در اختیار دارند گفت:در خصوص نیروی انسانی ،قریب به ۴۰ درصد پست سازمانی خالی در استان وجود دارد و مجوز جذب نیرو نداریم.

مومنی یادآور شد:در حوزه مشارکت‌های مردمی کمک های مردمی طی ۴ سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. این در حالیست که از سال ۱۳۶۵تا پایان سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان بوده است.

وی تاکید کرد:جمعیت حامی ایتام در این مدت ۱۰۰ درصد افزایش داشته که نشان دهنده اعتماد مردم است .

مومنی گفت:در بحث تسهیلات اشتغال طی این مدت از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ با بیش از ۲۰هزار و ۳۰۰اشتغال ایجاد شده بالغ بر ۳۰ درصد نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن در حال حاضر ۸۰۰ واحد مسکونی نیمه کاره در استان وجود دارد اظهار داشت: از سال ۹۸تا ۱۴۰۲ حدود ۳هزار و ۵۹۸ واحد مسکونی ساخته و تحویل ولی نعمتان کمیته امداد استان شد.

وی گفت:در راستای جهاد تبیین میز خدمت و میز ارتباطات مردمی در مساجد استان برگزار شد .

مومنی گفت: در خصوص تهیه جهیزیه برای زوج های جوان و شاخص های بهداشتی و کمک های درمانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفت است.

وی افزود: به لطف خدا و با حمایت و مشارکت همه کارکنان و مدیران همایش مرد میدان فقط در استان مرکزی برگزار شد این در حالیست که همایش بانوان نیکوکار نیز فقط در استان مرکزی شکل گرفت که ۱۸۰میلیارد ریال اعتبار نیز دریافت نمود .

وی گفت:خوشبختانه ۲۵درصد بازدید و سرکشی از خانواده های محرومین و افراد تحت حمایت در سطح کشور به استان مرکزی اختصاص یافت.

در طی ۴سال گذشته ۱۲۷تفاهم نامه با سازمان ها و ادارات سطح استان منعقد گردید.

شایسته ذکر است،با حکم جناب آقای بختیاری ریاست محترم کمیته امداد کشور جناب آقای سید مهدی عبادی به سمت مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی منصوب گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه