English

سخنگوی شورای شهر اراک:

صنعت ساختمان‌سازی در اراک با تدابیر شورای شهر رونق می‌یابد

سخنگوی شورای شهر اراک از اعمال تخفیف در صدور پروانه ساختمانی به منظور رونق صنعت ساختمان‌سازی اراک و تشویق سازندگان و مالکان به پرداخت بدهی ناشی از عوارض صدور پروانه ساختمانی خبر داد.

صنعت ساختمان‌سازی در اراک با تدابیر شورای شهر رونق می‌یابد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، عباس خسروانی در گفت و گویی افزود: طبق تصمیم اتخاذ شده ۵۰ درصد تخفیف برای متقاضیان احداث مسکن در حد تراکم پایه و تخفیف ۳۰ درصدی برای متقاضیان احداث در حد تراکم مجاز به جز مجوزهای کمیسیون ماده پنج در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که سهم هزینه صدور پروانه باتوجه به هزینه تمام شده یک واحد ساختمانی ناچیز است، اما با این حال برای کمک به صنعت ساختمان‌سازی این تخفیف در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای شهر اراک ادامه داد: همچنین عوارض بر ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های تعریض یا توسعه معابر شهری که به حق مشرفیت معروف است تخفیف ۵۰ درصدی به شرط پرداخت نقدی عوارض مربوطه در نظر گرفته شده است.

خسروانی عنوان کرد: شورای شهر اراک به منظور تسریع در اجرای پروژه مهم ممیزی املاک شهری که در حال حاضر در منطقه ۲ شهری در حال انجام است تخفیفاتی برای پرداخت عوارض پسماند در نظر گرفته که طبق آن، شهروندانی که فیش صادره ممیزی خود را پرداخت کنند مشمول تخفیف ۳۰ درصدی عوارض پسماند در واحدهای مسکونی واحدهای کسبی از سال ۱۴۰۳ به قبل خواهند شد.

وی اظهار کرد: برای دفترچه عوارض و بهای خدمات امسال تخفیفات دیگری هم در نظر گرفته شده است به طوری که تخفیف عوارض صدور پروانه مسکونی در حد مجاز در محدوده شطرنجی بافت تاریخی ۱۰۰ درصد است.

سخنگوی شورای شهر اراک بیان کرد: همچنین تخفیف عوارض صدور پروانه مسکونی در حد مجاز در بافت فرسوده ۶۵ درصد و تخفیف عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های عمران شهری یا حق مشرفیت در محدوده شطرنجی بافت تاریخی ۱۰۰ درصد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه