English

در اردوی یک روزه راویان پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی اراک:

از طرح های حوزه بهداشت و سلامت استان مرکزی بازدید شد

در اردوی یک روزه راویان پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی اراک، باحضور اصحاب رسانه، مدیران روابط عمومی ها و ائمه جماعت از طرح های حوزه بهداشت و سلامت استان مرکزی بازدید شد.

از طرح های حوزه بهداشت و سلامت استان مرکزی بازدید شد
به گزارش خبرنگار مرکزی خبرگزاری موج

، علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک،  در نشست راویان پیشرفت و بازدید از پروژه‌های حوزه بهداشت و سلامت استان مرکزی، اظهار داشت: دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های به ارث مانده از دولت قبل عزم جدی دارد، عزم‌دولت در جلوگیری از تبدیل به موز‌ه شدن و آثار باستانی شدن مگا پروژه‌ها است و دولت سیزدهم از کلنگ‌های برزمین مانده کلنگ برداری می‌کند.

وی با اشاره به اجرای بیش از 2 هزار پروژه بهداشتی در قالب طرح 4040 در سطح کشور، افزود: استان مرکزی توفیقات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان کسب کرده که از جمله آن جذب 70 پزشک متخصص و فوق تخصص، افزایش جذب دانشجویان بین الملل و افزایش اردوهای جهادی پزشکی و دندانپزشکی در استان است.گروه‌های جهادی بیش از 16 برنامه به جای فرزند شهیدت برگزار کردند و بیش از 40 نفر از پدران شهدا چیست تخصصی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: کسب رتبه‌های برتر به ویژه در حوزه جوانی جمعیت، راه اندازی مرکز سطح 2 ناباروری، راه اندازی بخش اورژانس سوختگی، راه اندازی ساختمان کلاس‌های معاونت آموزشی، راه اندازی اورژانس هوایی، اضافه شدن دو اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس، افتتاح بیش از 40 مرکز جامع سلامت، و خوابگاه دخترانه و متاهلی‌کسب مجوز بیش از یک هزار استخدام در حوزه بهداشت و درمان و خریداری بیش از 550 میلیارد تومان تجهیزات در سال گذشته از جمله توفیقات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی است.

امانی از افزایش 183 هزار و 531 متر مربع پروژه‌های درمانی در استان مرکزی خبر داد و گفت: فاز سوم بیمارستان خوانساری بیمارستان تخصصی زنان و زایمان سینا آشتیانی، مرکز دیالیز 40 تخت خوابه حضرت فاطمه زهرا(س)، بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)  از جمله فضای‌های بهداشتی و درمانی جدید در استان مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم صبورانه 20 سال ساختمان نیمه کاره ولیعصر را مشاهده کردند اما لب به اعتراض باز نکردند و چه صبورانه در فضای بیمارستان طالقانی فرزندان خود را به دنیا آوردند وسخنی نگفتند، و صبورانه در فاز نخست آیت‌اله خوانساری شاهد درمان بیماران خود بودند، این مردم لایق بهترین‌ها هستند.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز در این نشست، اظهار کرد: در دولت سیزدهم در راستای تأمین تجهیزات پزشکی و درمانی آیت استان 550 میلیارد تومان اعتبار تزریق شد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی و درمانی وارد علوم پزشکی  از سال 1395 تا سال 1400 در مجموع 3 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه عمرانی وارد استان شد اما سال 1401 به تنهایی 5 هزار و 24 میلیارد تومان بودجه در استان هزینه شد که نشان می‌دهد 60 درصد بیش از مجموع شش سال گذشته بودجه عمرانی وارد استان شده است.

استاندار مرکزی گفت: ابتدای دولت سیزدهم 80 هزار پروژه ناتمام در کشور باقی مانده بود که تعداد بسیاری از پروژه‌های ناتمام در استان مرکزی وجود داشت و طبق برآورد دولت اگر 30 سال بودجه کشور جمع آوری می‌شد این میزان پروژه به اتمام نمی‌رسید اما به دستور ریاست جمهور مقرر شد پروژه‌ها با توجه پیشرفت و اهمیت آنها در اولویت اتمام قرار گیرند.

 مخلص الائمه افزود: از سال 1395 تا سال 1400 در مجموع 3 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه عمرانی وارد استان شد اما سال 1401 به تنهایی 5 هزار و 24 میلیارد تومان بودجه در استان هزینه شد که نشان می‌دهد 60 درصد بیش از مجموع شش سال گذشته بودجه عمرانی وارد استان شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین از دیگر پروژه‌های باقی مانده از دولت‌های قبل بود که بعد از ۱۴ سال افتتاح شد و اکنون به عنوان یکی از مراکز درمانی بی نظیر فعالیت می‌کند. شتاب بسیار خوبی در پروژه‌های عمرانی استان در دولت سیزدهم ایجاد شده است و برای نخستین بار در تاریخ استان مرکزی تعدادی از پژوه‌ها در دو یا سه شیفت فعال شدند.

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت پروژه آبرسانی به شهرستان تفرش بیان کرد: پیچیده ترین پژوه آبرسانی در کشور، آبرسانی به شهرستان تفرش است که هیچ کارگر ایرانی حاضر به انجام نشد چراکه باید در مسافت 63 کیلومتری 1300 تیربرق در کوه ایجاد شود و کار سختی است که این پروژه نیز به صورت شبانه روزی فعال شد و به زودی به مدار بهره برداری می‌رسد.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام یک برنامه جدی در دولت سیزدهم است که با شتاب در دستور کار قرار گرفته است، 96 هزار متر مربع پروژه از دولت قبل مانده که باید تمام شود و 80 هزار متر مربع آن امسال به اتمام خواهد رسید.

عکس بازدید2

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه