English

استاندار:

استان مرکزی با یک روز تعطیلی در هفته برای کاهش آلودگی هوا موافق است

استاندار مرکزی گفت: مجموعه استان در صورت ضرورت و مشروط به همراهی دیسپاچینگ شرکت ملی گاز با افزایش سهمیه، با تعطیلی یک روز در هفته بخش دولتی برای کاهش آلودگی هوا موافق است و این مهم در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مصوب شد.

استان مرکزی با یک روز تعطیلی در هفته برای کاهش آلودگی هوا موافق است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی در سالن جلسات امیرکبیر استانداری این استان در اراک، با ضرورت توجه به ناترازی گاز، برق، نفت و بنزین و حمایت از برنامه تامین واحدهای انرژی در وزارت‌های نفت و نیرو، افزود: ضرورت دارد تا وزارتخانه‌های نفت و نیرو نسبت به اجرای تکالیف قانونی خود در اجرای قانون هوای پاک اقدام کنند و واحدهای متناظر در استان باید تابع این برنامه باشند.

وی بیان کرد: عامل اصلی آلودگی خوای شهرهای اراک و شازند نیروگاه شازند است اما نباید این امر موجب غلفت از سایر عوامل و سهم آنها در آلایندگی آب، هوا و خاک شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شرایط آلودگی هوای اراک مشخص است، ادامه داد: تابستان و زمستان هر کدام شرایط خاصی در میزان آلایندگی هوای اراک دارند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: اینکه آلایندگی همه ایام سال با هم ارزیابی و مقایسه شود، تحلیل اشتباهی است، زیرا آلاینده تابستان منشاء خارج از استان و کشور دارد اما در زمستان آلاینده فسیلی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای عوامل آلاینده ریزگرد باید اختصاص خود ضوابطی تعریف و در نظر گرفته شود.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: اراک در زمستان سال گذشته در برخی روزها به عدد خطرناک نزدیک بود که چندین روز نیز تعطیل شد، اما امسال به این شرایط نرسیدیم، زیرا یک واحد نیروگاه در تعمیرات اساسی است، یک واحد به طور کامل گاز سوز است، یک واحد مازوت سوز و واحد دیگر هم مازوت و گاز می‌سوزاند.

وی گفت: حتی اگر چهار واحد نیروگاه شازند هم گازسوز باشد باز هم آلایندگی وجود دارد اما فعالیت این واحد صنعتی در زمستان عامل اصلی آلایندگی هوای اراک است.

استاندار مرکزی ادامه داد: نیروگاه شازند در زمستان امسال تاکنون، هیچ روزی قطع گاز کامل نداشته است و امید است بتوان سهمیه گاز این واحد را افزایش داد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: پیشنهاد افزایش سهمیه گاز برای نیروگاه شازند به دولت ارایه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه