English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد؛

ثبت ۲۹ هزار تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در سامانه های هوشمند مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری سامانه های هوشمند توزین در حال حرکت استان بیش از 214 هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و بیش از 29 هزار تخلف اضافه تناژ بالای ده درصد مجاز شناسایی شده است این میزان از تخلفات معادل بیش از 13 درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی می باشد.

ثبت 29 هزار تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در سامانه های هوشمند مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حسن جهانیان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه های نگهداری آن دارد.

وی ادامه داد: بدین منظور اداره مدیریت راههای این اداره کل کریدورهای اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

وی افزود: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می کند و در مرحله بعد در باسکولهای ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می شود.

جهانیان بیان داشت: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه