English

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران مطرح کرد؛

نام‌گذاری کتابخانه مرکزی ساری به نام شهید خدمت آیت‌الله رئیسی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان این که ۷ کتابخانه روستایی تا پایان امسال در مازندران به بهره برداری می‌رسد، گفت: کتابخانه مرکزی ساری به یاد شهدای خدمت، با نام شهید جمهور آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری می‌شود.

نام‌گذاری کتابخانه مرکزی ساری به نام شهید خدمت آیت‌الله رئیسی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، احمد توکلی با بیان اینکه کتابخاته مرکزی ساری که با تخصیص اعتبار سفر حضرت آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی در حال اتمام است، با پیشنهاد اداره کل کتابخانه های عمومی استان به نام رئیس جمهور شهید نام‌گذاری می‌شود، اظها داشت: پیگیری امور عمرانی در روستاها باید با پیوست فرهنگی همراه باشد و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه های مُدَوّنی در دولت سیزدهم در حال اجراست و ساخت کتابخانه‌های روستایی در مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به فعال بودن ۳۷ کتابخانه روستایی در مازندران ادامه داد: ۱۸ کتابخانه روستایی در مازندران در حال ساخت است که از سال ۹۱ با کمبود مالی همراه بود که در دولت سیزدهم اتمام آنها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه برای اتمام کتابخانه های روستایی مازندران به ۵۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بخش فیزیکی آنها تکمیل شود، یادآورشد: بهره برداری ۷ کتابخانه روستایی برای امسال هدفگذاری شده است و ۳ کتابخانه تا هفته دولت به اتمام می رسد و ۴ کتابخانه نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای روستاهای بالا دست برنامه داریم و کتابخانه سیار نیز برای روستاهای بالا دست برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: از کانتینرها برای دائر کردن پیشخوان کتابخانه مناطق کم جمعیت و بالا دست استفاده خواهد شد و با اولویت، ۱۰ دهیاری از این طرح در ماه های آینده برخوردار می شوند.

توکلی گفت: ۳ درصد از بودجه فرهنگی در اختیار شهرداری و دهیاری ها می‌باشد که از این ظرفیت نیز برای تجهیز و نگهداری کتابخانه های عمومی استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه