English

استاندار مازندران خبر داد؛

هدف گذاری سرمایه‌گذاری ۱۷۲ هزار میلیارد تومانی در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه امسال سرمایه گذاری 172 هزار میلیارد تومانی در این استان هدف گذاری شده است، گفت: لازمه تحقق این مهم جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی است. ‎

هدف گذاری سرمایه‌گذاری 172 هزار میلیارد تومانی در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی استان در ساری، اظهار داشت: دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در سالجاری برای مازندران امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی یک تکلیف قانونی است و این استان محل تردد سرمایه گذاران بخش خصوصی است، ادامه داد: مازندران ظرفیت مطلوبی برای جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه یک سوم از مجموع رشد اقتصادی هشت درصدی باید از طریق بهره وری محقق شود و تحقق این مهم نیز نیازمند یک کار جمعی و یکپارچه است، گفت: مراکز دانشگاهی و دانش بنیان باید به این امر ورود پیدا کنند تا بهره وری محقق شود.

وی افزود: در بخش حذب سرمایه گذار، مسئولان باید با شناسایی ظرفیت های موجود و استفاده بهینه از امکانات، طرح هایی را معرفی کنند تا از تسهیلات لازم برخوردار شود.

نوری، از تهیه و تدوین شناسنامه مدون برای تمام شهرستان های مازندران خبر داد و گفت: فرمانداران باید طبق این برنامه مدون کارها را پیش ببرند تا به توسعه پایدار برسند.

وی یکی از ملاک های ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی استان را در نحوه جلب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت: دولتمردان باید نسبت به جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی اهتمام بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران و مازندران باید با تعامل و همکاری بیشتر با یکدیگر نسبت به راه اندازی دفاتر مشترک بازرگانی با کشورهای همسایه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در مازندران بیکار هستند، عنوان داشت: مراکز دانشگاهی باید دانش ها را کاربردی و نسبت به تربیت دانشجویان کارآفرین اهتمام بیشتری داشته باشند.

نوری گفت: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید موضوع ترویج را در قالب گروه های جهادی در بین تمام دانشجویان نهادینه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه