English

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها در مجلس دوازدهم

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران بر ضرورت تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها در مجلس دوازدهم به‌منظور تعامل بیشتر و رفع مشکلات مطبوعات و رسانه‌ها تأکید کرد.

ضرورت تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها در مجلس دوازدهم
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، ساسان شیخی با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم اظهار کرد: تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌های خبری در مجلس شورای اسلامی امری ضروری است. یکی از ضعف‌های مجلس در حوزه رسانه و کمک به اهالی مطبوعات و رسانه‌ها در دوره گذشته، نداشتن چنین فراکسیونی است و متأسفانه نتوانسته آن‌طور که بایسته و شایسته باشد از حوزه مطبوعات و رسانه‌ها در مجلس حمایت کند. 

وی ادامه داد: اما اکنون با شروع به کار مجلس دوازدهم انتظار می‌رود فراکسیون مطبوعات و رسانه ها را تشکیل دهد و به حوزه مطبوعات و رسانه‌ها در مباحث قانون‌گذاری، اقتصاد رسانه‌ها، یارانه رسانه‌ها و... کمک شایانی کنند؛ بنابراین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست تشکیل این فراکسیون  را دارم. 

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران با بیان اینکه در همین راستا با چند تن از نمایندگان گفت‌وگوهایی انجام شد تا چنین فراکسیونی تشکیل شود، گفت: با خوش‌فکری و درایت جناب آقای پولادی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها به هیئت رئیسه مجلس داده شد که به امضای 51 نماینده مجلس به ثبت رسیده است و امیدواریم هر چه زودتر هیئت رئیسه این فراکسیون انتخاب شود تا در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها گام‌های اساسی برداشته شود. 

وی ابراز امیدواری کرد: قطعاً وجود این فراکسیون می‌تواند در بحث رسانه در استان‌ها و تقویت خانه‌های مطبوعات استان‌ها و رسانه.های محلی کمک حال باشد. 

شیخی عنوان کرد: مقرر شد پس از تشکیل فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها، نشست‌های تخصصی به صورت ماهانه با حضور رسانه‌ها و تشکل‌های صنفی به‌ویژه خانه‌های مطبوعات استان‌ها برگزار شود تا مسائل رسانه‌ها در سطوح ملی و استانی مطرح و چاره‌اندیشی شود.

وی تأکید کرد: فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها به پویایی رسانه‌ها از جنبه‌های مختلف کمک کرده و مشکلات و موانع این حوزه را برطرف می‌کند.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های ایران همچنین خاطرنشان کرد: در دوره دهم مجلس، این فراکسیون وجود داشت که با مطرح شدن مباحث مختلف رسانه‌ای به اوضاع مطبوعات در آن دوره بسیار کمک کرد و کارنامه بسیار قابل‌قبولی نیز داشت و در بسیاری از موارد ورود کرده و با برگزاری نشست‌های متعدد با اهالی خبر و رسانه‌ها توانست به دغدغه رسانه‌ها با حضور مسئولان مربوطه پاسخ داده شود. 

وی با بیان اینکه امیدواریم این فراکسیون فعالیت خود را به‌زودی شروع کند، افزود: از آقای پولادی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که دغدغه مطبوعات و رسانه‌ها را دارد، تشکر و قدردانی می‌کنم که برای تشکیل این فراکسیون پا پیش گذاشته است. 

شیخی گفت: یقیناً مطبوعات کشور و به‌ویژه رسانه‌های تأثیرگذار، از این اقدام خوشحال خواهند شد، زیرا در یک فراکسیون تخصصی مسائل و دغدغه‌های آن‌ها مطرح می‌شود و به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد. 

وی ابراز کرد: امیدواریم مسیری که نمایندگان مجلس در پیش می‌گیرند، مسیر موفقی باشد. قطعاً با برگزاری جلسات مستمر ماهانه با حضور رسانه‌ها، خانه‌های مطبوعات و تشکل‌های صنفی به آینده این فراکسیون امیدوار خواهیم بود و مطمئناً رسانه‌ها می‌توانند بهترین جایگاه را در فراکسیون مطبوعات و رسانه‌ها داشته باشند تا دغدغه‌ها و مسائل خود را مطرح و پاسخ لازم را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه