English

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران _ ساری:

فقط ۶۰ درصد حریق در منطقه هلیک بن واز نور خاموش شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری از اطفا تنها ۶۰ درصد حریق در منطقه هلیک بن واز شهرستان نور خبر داد.

فقط ۶۰ درصد حریق در منطقه هلیک بن واز نور خاموش شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سرهنگ مجید ذکریایی با بیان اینکه این آتش سوزی در «هلیک بن واز» شهرستان نور رخ داده است، اظهار داشت: حدود 2 هکتار از این اراضی دچار حریق شده که تمامی عرصه، راشستان است و درختان با ارزشی در این محدوده وجود دارد؛ خوشبختانه 90 درصد آتش‌سوزی سطحی است.

وی علت حریق را خطای اسانی عنوان کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این محدوده جزو مناطق حفاظت شده است، شکارچیان غیرمجاز عامل اصلی آتش‌سوزی هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت: این آتش سوزی از ۱۲  ظهر امروز آغاز شد و به سرعت نیروها جهت اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند که به دلیل اینکه منطقه جنگلی بوده و جاده دسترسی وجود نداشت، نیروها به صورت پیاده به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

وی بیان داشت: متأسفانه بالگرد در استان مستقر نبود و هم اکنون نیز به تاریکی برخورد کردیم و امداد هوایی ممکن نیست و امیدواریم بنا بر پیش‌بینی هواشناسی، بارش باران به کمک ما بیاید.

سرهنگ ذکریایی افزود: به دلیل اینکه حریق در ارتفاعات صعب‌العبور رخ داده است دسترسی به آب نداریم و دستگاه‌های امدادرسان همچون آتش‌نشانی و هلال احمر نیز به دلیل طولانی بودن مسیر و عدم وجود راه دسترسی قادر به حضور نیستند.

وی ابراز داشت: با توجه به احتمال سقوط درختان شکسته افتاده و پرتاب سنگ، نیروها را به ضلع غربی محل آتش‌سوزی منتقل کردیم و امیدواریم با کاهش وزش باد بتوانیم اطفای ما بقی عرصه را انجام دهیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری با بیان اینکه ۹ اکیپ شامل ۷۰ نفر با همراهی نیرو‌های جوامع محلی و همیاران طبیعت در تلاش برای اطفای کامل حریق هستند از مردم استان خواست هرگونه حریق در اراضی مرتعی و جنگلی را با شماره‌های امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت اطلاع بدهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه