English

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

جهش تولید در ۵۱ هزار هکتار دیمزار مازندران با تحقق ۷۶ درصدی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح جهش تولید در 51 هزار و 195 هکتار از دیمزارهای استان خبر داد.

جهش تولید در 51 هزار هکتار دیمزار مازندران با تحقق 76 درصدی
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، احسان عباسپور در جلسه کشت پاییزه با محوریت کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارهای مازندران با اشاره به اینکه سطح ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سال زراعی جاری 67 هزار هکتار است، اظهار داشت: تاکنون طرح جهش تولید در 51 هزار و 195 هکتار معادل 76 درصد دیمزارهای استان اجرا شد.

وی ادامه داد: تاکنون 31 هزار و 207 هکتار گندم، 2 هزار و 212 هکتار کلزا، 13 هزار و 105 هکتار جو، 4 هزار و 274 هکتار علوفه، 122 هکتار گیاهان دارویی در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها با هدف افزایش درآمد کشاورزان، بهره‌گیری ارقام جدید تحقیقاتی، پایداری تولید و اصلاح الگوی کشت برای افزایش بهره وری و دستیابی به محصول زراعی بیشتر در سطح اجرا می شود، تصریح کرد: سال گذشته این طرح در 60 هزار هکتار دیمزارهای استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 65 فقره پرونده متقاضیان طرح جهش تولید در دیمزارهای استان به مبلغ 8 میلیارد و 339 میلیون تومان برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی به بانک معرفی شدند، افزود: در حال حاضر 2 میلیارد و 470 میلیون تومان تسهیلات برای خرید هشت دستگاه بوجار سیار، خشک کن و کشت کار مستقیم به متقاضیان پرداخت شد.

عباسپور با اشاره به اینکه سطح ابلاغی کشت قراردادی استان برای سال زراعی امسال 86 هزار هکتار است که 53 هزار هکتار آن به گندم، 13 هزار هکتار کلزا و 20 هزار هکتار به جو اختصاص دارد، گفت: تاکنون 21 هزار هکتار کشت قراردادی در سامانه کشاورزی قراردادی ثبت شد که 18 هزار و 800 هکتار آن مربوط به گندم، هزار و 993 هکتار کلزا و بیش از 284 هکتار جو است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه