English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

باید از مفاخر و داشته های فرهنگی به نیکی یاد کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: چقدر خوب است از مفاخر و داشته های فرهنگی و بزرگانمان که برای رشد و اعتلای کشور عزیزمان کوشیدند به نیکی یاد کنیم.

باید از مفاخر و داشته های فرهنگی به نیکی یاد کنیم
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از طرح «چلچله» از سلسله برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی در شهرستان آبیک رونمایی شد.

در این مراسم حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضمن عرض ارادت به مقام شامخ همه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز امام شهدا و حاج قاسم عزیز و سید شهدای خدمت رئیس جمهور شهید خادم الرضا، عنوان داشت: چقدر خوب است از مفاخر و داشته های فرهنگی و بزرگانمان که برای رشد و اعتلای کشور عزیزمان کوشیدند به نیکی یاد کنیم و این فرهنگ را بیش از پیش نهادینه کنیم و  جاری و ساری کنیم تا نسل جوان، نوجوان و کودکمان ببینند که ما نسبت به مفاخر، بزرگان و شهدای جلیل القدرمان ارادت و تعصب داریم .

وی در این راستاد ادامه داد: این فرهنگ را باید بسط و توسعه دهیم تا یکایک کودکان و نوجوانان ما آن را از بزرگان خویش آموخته و ادامه دهنده این راه و فرهنگ باشند.

در ادامه براتی تشریح کرد: مدتی است که قرارگاه شهید آوینی کار خود را در سطح کشور و بالتبع در سطح استان قزوین برای تقویت بنیه های فرهنگی و هنری آغاز کرده است.

ارشاد قزوین

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در سلسله برنامه هایی که ذیل قرارگاه فرهنگی شهید آوینی پیش بینی شده است، نقش و سهم شهرستان های استان به نسبت قبل  پر رنگ تر دیده شده است.

این مدیر فرهنگی استان یاداور شد: این طرح قصد دارد انجمن های چندگانه ای که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح مرکز استان و شهرستانهای تابعه فعالیت دارند، از لحاظ کارکردی، رویدادی و آموزشی حرکت توسعه ای و رو به رشد داشته باشند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان اضافه کرد: علاوه بر انجمن‌ها، در دو بخش عمده زیست عفیفانه و عفاف و حجاب نیز کارکردها و برنامه‌هایی خواهیم داشت و به امید خدا با هدف‌گذاری صحیح، به لحاظ کارکردی از شرایط فعلی به شرایط بهتری دست خواهیم یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان ساخت: ما در برنامه هایی هایی که ذیل قرارگاه فرهنگی شهید آوینی طراحی کرده ایم همچون طرح "چلچله" که امروز رونمایی خواهیم کرد، چندین بخش و ساحت را پیش فرض کرده ایم و باید هر شهرستان به اقتضا و شرایط و استعداد خود حداقل در ۵ حوزه از این  حوزه ها مشارکت داشته باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به همان میزان از آن شهرستان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد تا منجر به تقویت آن شهرستان شود.

وی افزود: البته برنامه‌های دیگری هم پیش‌بینی شده که حتما باید برش شهرستانی داشته باشد و سهم  هر کدامشان از آن برنامه معلوم باشد و مضافاً پررنگ باشد و تقویت شود.

گفتنی است این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، مدیران و معاونین ایشان و تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر رسانه شهرستان آبیک صورت گرفت.

شایان ذکر است طرح «چلچله» توسط موسسه سفیران آوای ایران به منظور تربیت، ارتقاء و توانمندسازی اصحاب فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه در شهرستان های استان قزوین برگزار می‌شود که در قالب کارگاه‌های آموزشی تولید محتوا خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر