English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

انجمن‌های فرهنگی هنری بازوان مشورتی، تخصصی و اجرایی ما هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: انجمن‌های فرهنگی و هنری بازوان مشورتی، تخصصی و اجرایی ما هستند که امیدواریم با کمک، همکاری و مشارکت آنها بتوانیم در زمینه توسعه فرهنگ و هنر در استان گام‌های موثرتری برداریم.

انجمن‌های فرهنگی هنری بازوان مشورتی، تخصصی و اجرایی ما هستند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، حسین براتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست مشترک معاونین و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها با روسای انجمن های فرهنگی و هنری استان قزوین عنوان داشت: این نشست ابتکاری که به تصدیق همه حاضرین در جلسه برای نخستین بار است که تشکیل شده، به منظور هم افزایی و هماهنگی برای انجام فعالیت ها شکل گرفته است.

وی افزود: بخش اداری باید در واقع تسهیلگر، حامی و ناظر باشد، ولی شما که بخش غیر اداری ما و انجمن‌های وابسته به ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید باید نقش آفرینی در جهت جذب ، نگهداشت و تربیت جامعه مخاطب را داشته باشید . هرچند این مهم در حال حاضر نیز از سوی شما در حال انجام است ولی تمایل و اصرار بنده در این مقطع کنونی، به تعامل حداکثری با ما و نقش آفرینی وسیع بر اعضای خود، با توجه به طرح های قرارگاه شهید آوینی هستیم.

براتی هدف از برگزاری این نشست را تقویت و پررنگ کردن ارتباط و تعامل با انجمن‌ها و تعریف کار و عملیات برای آنان برشمرد و گفت: تلاش ما باید بر این معطوف شود که ارشاد فقط شهر قزوین نیست بلکه باید فرهنگ و هنر در جای جای استان نقش پر رنگ داشته و اعتبارات فرهنگی و هنری در تمام سطح استان توزیع گردد البته پر مسلم منظورم اینست که از بضاعت موجود برای همه استان استفاده کنیم . لذا ما قصد داریم انجمن‌های فرهنگی و هنری‌مان را در سطح شهرستان‌ها تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: از همه انجمن‌های هنری انتظار داریم برای حرکت و مسیر هنری خود، برنامه‌ریزی و انسجام لازم را داشته باشند و برای تولید آثار ارزشمند و فاخر از هیچ کوششی دریغ نکنند. وی مردم محور کردن برنامه‌های فرهنگی و هنری و همچنین توجه ویژه به برنامه‌های شهرستانی در این حوزه را از رویکردهای اصلی اداره کل دانست و گفت: باید برنامه ریزی در هر شهرستان با توجه به زیست بوم آن منطقه انجام گیرد و هر شهرستان در چند هنر که فعالیت دارد تقویت شود.

این مدیر فرهنگی استان همچنین از آمادگی و استقبال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از طرحهای مردمی، خلاق و موثر و جذاب و طرح های مسئله محور مرتبط با شهرستان که منجر به ارائه راهکار هنری و فرهنگی می‌شود خبر داد و گفت: طرحهای شاخص با محوریت زیست بوم منطقه و مسئله محور از سوی این اداره کل حمایت می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انجمن‌های فرهنگی هنری بازوان مشورتی، تخصصی و اجرایی ما هستند که امیدواریم با کمک، همکاری و مشارکت آنها بتوانیم در زمینه توسعه فرهنگ و هنر در استان گام‌های موثرتری برداریم. در این جلسه روسای انجمن های خوشنویسان، موسیقی، هنرهای نمایشی، سینمای جوانان ، ادبی، هنرهای تجسمی و تعزیه و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها حضور داشتند که بیان دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر