English

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

سامانه هوشمند حمل و نقل دانش آموزی راه اندازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به مشکلات سامانه سپند در سال گذشته، خرید و راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت و نظارت بهینه بر حمل و نقل دانش آموزی با بهره گیری از تکنولوژی جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفت.

سامانه هوشمند حمل و نقل دانش آموزی راه اندازی می شود
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در اولین جلسه مشورتی چگونگی اجرای آیین نامه ابلاغی جدید حمل و نقل دانش آموزان که با حضور مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان قروین، مدیران عامل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پلیس راهور برگزار شد؛ گفت: خرید و راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت و نظارت بهینه بر حمل و نقل دانش آموزی با بهره گیری از تکنولوژی جدید موضوع مهمی است که می بایست برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ اجرایی گردد. 

وی اظهار کرد: روزانه ۵۰ هزار سفر توسط تاکسی و اتوبوس در شهر قزوین صورت می گیرد.

عرشیان خاطر نشان کرد: با ابلاغ آیین نامه اجرایی جدید حمل و نقل دانش آموزان تصویب هئیت وزیران مسئولیت نظارت و کنترل سرویس مدارس به عهده  شورای ترافیک استان و شهرداری تعیین شده است و شیوه نامه و دستورالعمل آن توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهری کشور تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: سهم شهرداری در سال های اخیر از نرخ کرایه سرویس مدارس ۱.۲ درصد است اما تاکنون هیچ گونه مبلغی به شهرداری پرداخت نشده است و ضرورت دارد این موضوع با جدیت پیگیری شود.

عرشیان در خاتمه گفت: شرکت ها مکلف اند رانندگان سرویس مدارس را در سامانه هوشمند جدید ثبت نام نمایند تمدید و صدور پروانه فعالیت منوط به  ثبت نام شرکت ها در سامانه است، آموزش و پرورش نیز با اطلاع رسانی به هنگام نسبت به ثبت نام دانش آموزان توسط اولیا اقدام کند تا بر اساس تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه خودروی مورد نیاز برای سال تحصیلی جدید تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر