English

با حضور مسولان افتتاح شد؛

خط جدید تولید کمپرسور خودرو در شرکت سندن ایرانیان

در مراسمی با حضور رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خط جدید تولید کمپرسور خودرو در شرکت سندن ایرانیان در قزوین افتتاح شد.

خط جدید تولید کمپرسور خودرو در شرکت سندن ایرانیان
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،در مراسمی با حضور عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع، رستمی مدیرکل صمت استان، مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی استان و جمعی از صنعتگران، بهره برداری از خط جدید تولید کمپرسور خودرو در شرکت سندن ایرانیان در شهر صنعتی البرز قزوین افتتاح شد. 

خط جدید تولید کمپرسور با ظرفیت ۶۰۰ هزار دستگاه کمپرسور در سال با اشتغال ۵۰۰ نفر با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

شرکت سندا

شاپور سامعی، مدیرعامل شرکت سندن ایرانیان، در حاشیه مراسم افتتاح اعلام کرد این خط تولید برای اولین‌بار در منطقه خاورمیانه راه‌اندازی شده و در سال اول 15 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته‌ است. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 1404 به مبلغ قابل‌توجهی برسد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط تولید اسکرول الکتریکال در سال آینده خبر داد و گفت در زمینه تولید کمپرسور پیستونی متغیر، داخلی‌سازی 30 درصدی در سال نخست محقق خواهد شد.

شرکت سندادن

سامعی خاطرنشان کرد که مجموعه سندن شامل 4 شرکت زیرمجموعه با همکاری 200 قطعه‌ساز است و فروش سالانه آن به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد. طی 25 سال گذشته نیز 175 میلیون دلار در این مجموعه سرمایه‌گذاری شده است.

وی تأکید کرد که این واحد تولیدی بیش از 70 درصد نیاز تهویه مطبوع خودروهای داخلی (شامل کولر و بخاری) را تأمین می‌کند. برنامه‌ریزی برای تأمین نیاز تارا برقی و ریرا برقی نیز در دستور کار است.

InShot_۲۰۲۴۰۱۱۳_۱۱۲۷۵۰۶۵۶-1536x1034

مدیرعامل سندن ایرانیان با انتقاد از عدم‌تخصیص ارز موردنیاز جهت تأمین تجهیزات صنعتی گفت: در صورت تأمین ارز، امکان ایجاد خطوط تولید و داخلی‌سازی بیشتر فراهم می‌شود.

وی توضیح داد که در حال حاضر تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات باید 28 درصد وام را مسدود کنند. همچنین محدودیت‌های ارزی برای تأمین ماشین‌آلات، مشکلات زیادی را به‌وجود آورده است.

سامعی تأکید کرد مجموعه سندن بیش از 3 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلب دارد که 1,200 میلیارد تومان آن بابت تسویه طلب از خودروسازان، به صورت مسدود شده است.

یی

وی افزود: در صورت تخصیص به موقع ارز، امکان راه‌اندازی خطوط تولید بیشتر و داخلی‌سازی گسترده‌تر فراهم می‌شود. اما متأسفانه به دلیل کمبود ارز، افتتاح همزمان خط دوم تولید امکان‌پذیر نشد، در حالی که تجهیزات مورد نیاز آن وارد و در گمرک موجود است.

پیش‌بینی می‌شود خط تولید دوم در تیر ماه سال آینده و پس از تخصیص ارز لازم، افتتاح شود.

به گفته سامعی، صنعت خودرو کشور نیازمند حمایت‌های جدی‌تری است تا بتواند ضمن ارتقای کیفیت محصولات، به داخلی‌سازی هرچه بیشتر قطعات و تأمین امنیت تولید بپردازد. راه‌اندازی خط تولید کمپرسور تنها یک نمونه از ظرفیت‌های داخلی برای تحقق اهداف صنعت خودرو است. امید است با همت مضاعف مسئولان و حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی، شاهد پیشرفت‌های بیشتر در این حوزه استراتژیک باشیم.

شرکت سندن ایرانیان تنها تولیدکننده کمپرسور و کولرگازی انواع خودرو در کشور است که سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع کولر و بخاری خودرو در این شر‌کت تولید می شود. 

همچنین طرح تولید کمپرسور برقی خودرو در سال آینده در برنامه های توسعه این شرکت قرار دارد.

شرکت سندن ایرانیان در حال حاضر ۱۰۰ درصد نیاز خودروسازان کشور به کولر گازی و کمپرسور را تولید و تامین می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر