English

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبرداد:

تحقق ۶۳ درصدی کشت محصولات زراعی در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۶۳ درصدی کشت محصولات زراعی در طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

تحقق ۶۳ درصدی کشت محصولات زراعی در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست طرح جهش تولید در دیمزارها که باحضور مدیر زراعت، ناظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درطرح جهش دیمزارها و کارشناسان فنی ستادی و شهرستانی حضور داشتند افزود: در‌ سال زراعی جاری ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با ۱۰ محصول زراعی به زیر کشت طرح جهش تولید در سال جاری خواهد رفت.

وی اظهار داشت: از ۱۲۰ هزار هکتار برنامه ابلاغی تعیین شده تاکنون ۷۶ هزار هکتار کشت شده که شامل محصولات زراعی همچون گندم، جو، نخود ، عدس، گیاهان علوفه ای ، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی است.

راه انجام یادآور شد: تاکنون ۵۷ هزار و ۷۸۴ هکتار  قرارداد با کشاورزان برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها منعقد شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین بر اساس برنامه ابلاغی قرار است ۱۶۵ دستگاه ادوات در این طرح به استان قزوین اختصاص یابد که تاکنون ۶۲ نفر کشاورز جهت اخذ تسهیلات خرید ادوات به بانک ملی استان معرفی شده اند.

راه انجام بر لزوم اهمیت طرح جهش تولید در دیمزارها تاکید کرد و گفت: بایستی مسائل و مشکلات طرح جهش تولید در دیمزارها شناسایی و اسیب شناسی شود تا بر  اساس آن و برنامه ریزی مناسب بتوان نسبت به رفع آن اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر