English

رئیس مرکز خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه:

برخی تشکل‌های خیریه اثر بخشی در ارائه خدمات اجتماعی ندارند

رئیس مرکز خیریه اوقاف و امور خیریه گفت: بخش قابل توجه ای از تشکل‌های خیریه ای مدیریت ساختار مند و حرفه ای نداشته و اثر بخشی در رائه خدمت اجتماعی ندارند.

برخی تشکل‌های خیریه اثر بخشی در ارائه خدمات اجتماعی ندارند
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی رئیس مرکز خیریه اوقاف و امور خیریه در نشست خبری جشنواره اعطای نشان نیکوکاری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: بخش قابل توجه ای از تشکل‌های خیریه ای مدیریت ساختار مند و حرفه ای نداشته و اثر بخشی در رائه خدمت اجتماعی ندارند.

وی با بیان اینکه باید رویکرد ها حرفه ای و موضوعات فعالیت حول محور  مسائل کشور باشد، افزود: برخی از تشکل‌ها نیز وجود دارد که بر اساس استاندارها فعالیت و عملیات های آنها به صورت حرفه‌ای انجام می‌گردد.

شرفخانی با بیان اینکه این جشنواره به ارتقاء سطح تشکل‌های خیریه کمک می کند، بیان کرد: ما در این جشنواره در کنار کار ارزیابی،  راهبری را نیز انجام دهیم.

رئیس مرکز خیریه اوقاف و امور خیریه گفت: دبیر خانه مرکزی و اجرایی راه اندازی شده و یک هیئت علمی برای ارزیابی شکل گرفته  است.

وی با بیان اینکه در تمامی استان ها شورای هم افزایی شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: تشکل ها در سه بخش شهرستانی، استانی و شهرستانی به صورت جداگانه ارزیابی می گردد.

شرفخانی خاطرنشان کرد: با تداوم این فعالیت ها تشکل ها نا مطلوب کنار گذاشته خواهد شد که رسیدن به وضع مطلوب زمانبر است.

رئیس مرکز خیریه اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: این اتفاق  در تاریخ اولین حرکت جمعی بین نهاد های حاکمیتی و تشکل های مردمی است که در کنار هم قرار گرفته اند. 

محمد مهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی اجتماعی زندگی و دبیر کارگروه علمی و ارزیابی جشنواره اعطای نشان نیکوکاری نیز در این نشست اظهارداشت:  همه ما بر این باور هستیم که دولت به تنهایی نمیتواند مشکلات کشور به ویژه در بخش اجتماعی را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه ما بیش از جامعه فقیر موسسه خیریه داریم، افزود:  برای ایجاد تحول در فعالیت موسسات به دو نکته باید توجه کنیم که یکی ظرفیت سازی و دیگری اینکه امر خیر را از سنتی به تخصص محور و دانش بنیان تبدیل کنیم.

جعفری بیان کرد: مهمترین نقطه تمرکز این جشنوار  این است که تشکل محوری  محقق شود، این ماجرا معطوف به کشور ما نیست و در کشورهای توسعه یافته در حال انجام است.

مدیرعامل بنیاد تعالی اجتماعی زندگی، گفت: در دنیا رشته مدیریت امور خیریه وجود دارد و افرادی که طالب فعالیت در این حوزه هستند به صورت آکادمی آن را فرا میگیرند.

دبیر کارگروه علمی و ارزیابی جشنواره اعطای نشان نیکوکاری افزود: در این جشنواره بنا داریم تشکل های موفق را بر اساس یازده شاخص تعیین شده مورد ارزیابی قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه