English

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات:

نتایج نظرسنجی از مردم درباره شهادت رئیس‌جمهور اعلام شد

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به تشریح نظرسنجی انجام شده از ابتدای حادثه بالگرد تا خاکسپاری رئیس‌جمهور شهید و همراهانش پرداخت.

 نتایج نظرسنجی از مردم درباره شهادت رئیس‌جمهور اعلام شد
به گزارش خبرگزاری موج

، قاسم زائری،  رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در هشتصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور نتایج نظرسنجی انجام‌شده درباره حادثه بالگرد رئیس‌‌جمهور و میزان پیگیری و ناراحتی مردم در این اتفاق هولناک را رسماً اعلام کرد.

زائری گفت: در ایام سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و برگزاری مراسم تشییع و در نهایت خاکسپاری حجت‌الاسلام رئیسی و همراهان‌شان، ما روزهای یکم تا چهارم خرداد در پژوهشگاه یک نظرسنجی انجام دادیم که شامل دو بخش است؛ بخش اصلی مربوط به این حادثه غم‌بار است و بخش دوم به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی مربوط می‌شود.

وی افزود: در بخش اول که مربوط به حادثه است؛ ویژگی‌های جمعیت‌شناختی این نظرسنجی آمده که به صورت تلفنی در ۳۱ استان انجام شده و به‌عنوان اولین سوال از مردم پرسیده شده چقدر این حادثه را پیگیری می‌کردند و احساس نگرانی داشتند. نتایج نشان می‌دهد ۶۲.۵ درصد لحظه‌به‌لحظه پیگیری می‌کردند و احساس نگرانی داشتند و ۱۹/۵ درصد تا حدودی اخبار را دنبال می‌کردند.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در ادامه سخنان خود گفت: نکته مهم این است کسانی که در سال ۱۴۰۰ به آقای رئیسی رأی ندادند و به رقبای ایشان رأی دادند، ۶۶ درصد، موضوع را پیگیری می‌کردند و احساس نگرانی داشتند. کسانی که اساساً در آن انتخابات رأی ندادند، ۶۸ درصد از این حادثه احساس نگرانی داشتند و پیگیری می‌کردند.

زائری گفت: پرسیده شده چرا احساس نگرانی می‌کردید؟ جالب توجه این است که ۸۶ درصد نگران جان و سلامت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان بودند و عوامل دیگر مثل نگرانی از جنگ یا تهدیدات خارجی، گرانی طلا و یا هرج و مرج در کشور در مراحل بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به عدد ۹۳/۸ درصد که مردم از شهادت حجت‌الاسلام رئیسی ناراحت شدند، گفت: نظر پاسخگویان درباره برخی از گزاره‌ها با پاسخ موافق‌ هستند یا مخالف؟ سوال شد، از جمله اینکه آیا از درگذشت آقای رئیسی ناراحت شدند، پاسخ ۹۳/۸ درصد نشان‌دهنده عمق و تأثیر این حادثه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه