English

نوای افغانی طنین انداز جشنواره موسیقی فجر شد

حمید ساعد سرپرست گروه «سلام» افغانستان درباره‌ی برگزاری جشنواره موسیقی فجر عنوان کرد: جشنواره موسیقی فجر یگانه امید هنرمندان است، جشنواره‌ها باعث می‌شود تا ما دیده شویم، مردم ایران و سایر کشورها، ما را بشناسند و نتیجه مثبتی دارد.

نوای افغانی طنین انداز جشنواره موسیقی فجر شد

به گزارش خبرگزاری موج، سرپرست گروه «سلام» افغانستان درباره برگزاری جشنواره عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های موسیقی باعث تبادلات گسترده فرهنگی بین هنرمندان کشورها با یکدیگر می‌شود. ما در جریان همین رویدادهای هنری به اشتراکات فرهنگی زیادی دست پیدا کردیم و تاکنون با هنرمندان ایرانی نیز به صورت تلفیقی به تولید آثار موسیقایی پرداخته‌ایم و موسیقی این مرزهای بین ما را حذف کرده است.

وی درباره اجرای کنسرت «قوالی» گفت: «موسیقی کشورهای افغانستان، هندوستان، بنگلادش و تاجیکستان یک فرهنگ آمیخته با یکدیگر دارد و قوالی نیز شاخه‌ای از موسیقی افغانستان است که در دیگر کشورها نیز رواج پیدا کرده است.

او ادامه داد: موسیقی «قوالی» شامل اشعار عارفانه و صوفیانه است و این سبک موسیقی در مرز بین موسیقی فولکلور و آماتوری در جریان است. اشعار این موسیقی شاد و معانی والایی دارد. تمام موسیقیدانان افغانستان در هر دوره و مرحله‌ای از کار هنری‌شان قرار دارند باید با این سبک آشنایی داشته باشند به گونه‌ای که در بین آهنگ‌هایی که می‌نوازند حداقل یکی از آنها باید به «قوالی» بپردازد.

این هنرمند با اشاره به تاسیس گروه «سلام» مطرح کرد: «گروه موسیقی ما حدود ۳۰ نفر عضو دارد که از سال ۱۳۶۶ با عنوان پیشکسوتان مهاجرین افغانستان بنیاد این گروه را بنا کردیم. 

گروه موسیقی «سلام» به سرپرستی حمید ساعد، عبدالستار رسولی (آوازخوان و هارمونی‌نواز)، محمد حبیبی (آوازخوان و هارمونی نواز)، میراحمد علیزاده (رباب نواز)، عابدین محمدی (دوتار نواز) در دومین شب سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفتند.

بیشتر بخوانید:

۱۵ اجرا در شش سالن میهمان پنجمین شب از سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر می‌شوند

گروه پاپ «کهتر» چراغ هفدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس را روشن کرد

صحنه هایی از اجرای راغب در جشنواره موسیقی فجر

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه