English

شبکه یک سیما برای لحظاتی از دسترس خارج شد!/ هک شبکه یک صحت دارد

شبکه اول سیما برای لحظاتی تصاویر سرکرده گروهک تروریستی منافقین مسعود رجوی را پخش کرد.

شبکه یک سیما برای لحظاتی از دسترس خارج شد!/ هک شبکه یک صحت دارد

به گزارش خبرگزاری موج، شبکه اول سیما ظاهرا حوالی ساعت ۱۵ مورد حمله هکری قرار گرفت و پخش معمولی برنامه‌ها برای چند ثانیه مختل شد و پس از هک شدن شبکه ۱ آن هم حین پخش آنونس، تصاویر سرکرده گروهک تروریستی منافقین مسعود رجوی را پخش شد.

در توضیح این اتفاق آمده است: افراد یا گروهای ناشناس تلاش کردند تا چند شبکه صداوسیما را هک کنند. هک شبکه یک سیما در حالی صورت گرفت که شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی حین پخش آنونس برنامه ها بود و به یکباره حدود ده ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی های آنها روی آنتن شبکه ۱ دیده و شنیده شد.

مسئولان فنی سازمان صداوسیما گفته اند: احتمالا سرور و یا سرورهای شبکه یک و دیگر شبکه‌های یاد شده، مورد حمله هکری قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، اتفاقاتی شبیه به این در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان نیز رخ داده است.

توضیحات معاون فنی صداوسیما درباره ماجرای هک شدن

رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری صدا و سیما در توضیح این اتفاق گفته است: باتوجه به اینکه زیرساخت های مد نظر از قبل در نظر گرفته شده بوده است بنابراین حادثه مذکور قطعا پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و به نظر می رسد این اتفاق، کار ساده ای نبوده و اتفاقا کار فوق العاده پیچیده ای بوده است که به احتمال خیلی زیاد کسانی که صاحب این تکنولوژی هستند می توانند از بک دورها(Back Door) و امکاناتی که خودشان از قبل روی سیستم ها در نظر گرفتند، بهره برداری کنند و از این طریق بتوانند به زیرساخت ها صدمه بزنند.

وی افزود: همکاران ما در حال بررسی کلیه موارد هستند و امیدواریم بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن علت و همچنین محدوده مشکل را یافته و آنرا اعلام کنیم.

 

بازتاب هک شبکه های رادیو و تلویزیون در فضای مجازی

تصاویر مربوط به این اتفاق هم اینک در فضای مجازی در حال نشر است. همچنین توضیحات مربوط به آن از طریق زیرنویس، در شبکه خبر اعلام می شود. همچنین کانال خبرگزاری صداوسیما در جدیدترین خبر اعلام کرد: هشتگ مرگ بر منافق در حال داغ شدن در شبکه های اجتماعی است.

این هشتگ را برخی کاربران شبکه های اجتماعی پس از آن راه انداختند که عصر امروز برای چند ثانیه تصویر شبکه یک سیما هک و تصاویری از سران منافقین و شعار آنها پخش شد.

بیشتر بخوانید:

صدا و سیما باز هم هک شد!؟ / واکنش تلوبیون به حملات سایبری

واکنش نماینده تهران به هک صدا و سیما و پخش تصاویر و شعارهای سرکرده منافقین

هشدار محمد سرافراز رییس اسبق صدا و سیما در مورد "نفوذ"

چندی پیش با هک شدن دوربین‌های مدار بسته زندان اوین، محمد سرافراز، رییس اسبق صدا و سیما در مورد "نفوذ" به این زندان هشدار داده‌بود. او در آن زمان در صفحه شخصی خود در توییتر گفته بود که "این نوعی نفوذ است همراه هک!"

سرافراز بر مسئله نفوذ تاکید کرده بود که "احتمال دارد این نفوذ در سایر نهادها هم صورت گرفته باشد. مسئولان بهتر است قبل از انتشار چاره کنند و مثل سرقت اسناد سری هسته ای، انکار یا سکوت نکنند. خودشان که زودتر میفهمند!"

حالا به نظر می‌رسد که هشدار رییس پیشین صدا و سیما به واقعیت پیوسته است و این پرسش باید پاسخ داده شود که اتفاق امروز در سازمان طویل و عریض صدا و سیما با بودجه‌ میلیاردی هک بوده‌است یا نفوذ و خرابکاری؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • باران کوثری (Fan Forever)

    هکرها چه حرفه‌ای بودن ها...!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه